Pencarian Flavettes Glowing Star menuju ke kemuncaknya apabila Che Norashikin Ahmad Azmi dinobatkan sebagai Gadis Flavettes Glowing Star dalam majlis santai namun cukup meriah bertempat di Oak Hall, Menara OBYU, Damansara Perdana pada 26 Ogos lalu.

Majlis penyampaian hadiah disempurnakan oleh Pengarah CCM Pharmaceuticals Sdn Bhd, Leonard Ariff Abdul Shatar dan Gadis Flavettes Glowing Star membawa pulang wang tunai RM5,000 selain kontrak setahun sebagai duta Flavettes Effervescent Glow bernilai RM10,000.



Tuah menyebelahi Che Norashikin yang mendapat undian tinggi di atas talian, selain bijak dan yakin tatkala melontarkan idea-idea bernas ketika menjawab soalan daripada panel juri yang terdiri daripada pihak pengurusan CCM Pharmaceuticals iaitu Ketua Pegawai Strateginya, Wan Amir Jeffery Wan Abdul Majid; Pengurus Pentadbiran Watsons Malaysia, Hamilah Maningrum dan Editor Pegurusan InTrend, Rosie Haslinda Nasir.

Sesi bersama juri diadakan untuk melihat sekilas pandang sejauh mana keupayaan peserta akhir berkomunikasi dan memperlihatkan nilai-nilai jenama Flavettes Effervescent secara berkesan dan membantu membina imej jenama menerusi hubungan dengan orang ramai daripada segenap lapisan.




Gadis ini juga memenuhi kriteria yang dicari-cari oleh pihak CCM Pharmaceuticals untuk bergelar Flavettes Glowing Star – haruslah mencerminkan individu yang lebih sihat, lebih anggun kerana khalayak percaya kecantikan bermula dari dalam.

Flavettes Effervescent Glow mengandungi dos Vitamin C yang tinggi ditambah dengan Vitamin E dan Glutathione untuk mempromosikan kulit yang lebih sihat dan menawan.

Ia juga adalah antioksidan yang kuat untuk menentang radikal bebas yang menyebabkan kerosakan sel-sel sekali gus mempercepatkan penuaan kulit. Manakala Vitamin C juga memainkan peranan penting dalam penghasilan kolagen.




Sebelum memuktamadkan siapakah Flavettes Glowing Star, terlebih dahulu pihak penganjur memperkenalkan calon-calon Top 5 di pentas akhir dan mereka terdiri daripada Damia Ahmad Shuhaimi, Che Norashikin Ahmad Azmi, Nurul Raidah Md Razali, Nur Lubna Talib dan Siti Aishah Abdul Aziz.







Selain perlu menjawab soalan daripada panel juri, kelima-lima finalis ini turut diberi peluang memperlihatkan bakat masing-masing. Ada yang memilih untuk menyanyi, melukis dan berlakon.




Kemunculan kumpulan trio De Fam yang dianggotai Azira Shafinaz, Cik Manggis dan Sophia Liana menghangatkan pentas utama pada majlis petang itu. Mereka mempersembahkan tiga buah lagu antaranya Super Girl, sekali gus menyajikan sebuah persembahan yang cukup mantap dan energetik!




“Menerusi kempen Pencarian ‘Flavettes Glowing Star’, kami berhasrat untuk mencari seorang duta yang dapat memperlihatkan nilai jenama Flavettes Effervescent berasaskan prinsip bahawa kecantikan bermula dari dalam dengan diet sihat dan gaya hidup aktif.

"Jika anda rasa bahagia dan sihat di dalam, sudah pasti anda akan rasa lebih gembira kerana hidup anda lebih bermakna. Justeru kami mahu Flavettes Glowing Star diangkat sebagai suri teladan dengan penampilan dan personaliti menarik sehingga dapat menawan hati rakyat Malaysia. Itu bakal membanggakan kami di Kumpulan CCM Duopharma Biotech Berhad selaku pengeluar Flavettes Effervescent Glow.




“Flavettes Effervescent ialah Vitamin C nombor satu untuk orang dewasa di Malaysia sejak Mac tahun ini dan kami percaya Gadis Flavettes Glowing Star akan memperlihatkan sikap positif kepada orang ramai terutama sekali wanita, dan menetapi nilai-nilai yang ditegakkan oleh Flavettes.

"Paling penting, pemenang bertuah akan mendapat pengalaman berharga dan melangkah maju bersama Flavettes Effervescent," kata Leonard Ariff.




Pencarian ‘Flavettes Glowing Star’ dianjurkan dengan kerjasama Astro Gempak dan InTrend yang mana mereka adalah media digital nombor satu dalam kalangan penonton Melayu sebagai rakan media utama dan Watsons Malaysia sebagai rakan runcit.