Pengarah dan produser, Syamsul Yusof memohon kepada pihak tidak bertanggungjawab untuk memadam akaun Bigo yang didakwa miliknya dengan kadar segera.

Menurut Syamsul, individu terbabit telah menggunakan suaranya dalam akaun palsu itu.

"Ada mamat menyamar jadi suara saya dalam Bigo. Saya tiada langsung akaun Bigo dan juga Facebook, jadi yang ada semua tu akaun palsu menyamar jadi saya," tulisnya di Instagram (IG).

Kepada mangkuk yg menyamar jadi suara sy tolong DELETE ACC BIGO tu cepat. Cakap benda bukan2 boleh jadi fitnah. Saya penat nak saman org turun naik mahkamah ni so please jangan paksa. DELETE NOW.

A post shared by Syamsul Yusof (@syamsulyusoffilm) on


Dalam pada itu, suami kepada aktres Puteri Sarah menegaskan dia tidak ingin menghabiskan masanya ke mahkamah bagi menyelesaikan masalah terbabit.

"Kepada mangkuk yang menyamar jadi suara saya tolong padam akaun Bigo tu cepat. Sebab saya penat nak saman orang turun naik mahkamah ni jadi tolong jangan paksa. Padam sekarang," tulisnya lagi.



Menjengah di ruangan komen, rata-rata pengikut kagum dan memuji dengan sikapnya yang tidak memanjangkan isu itu.

Saksikan karya lakonan dan terbitan Syamsul Yusof yang pernah ditayangkan di Astro pada telefon pintar anda melalui aplikasi Astro GO. Muat turun aplikasi Astro GO di Google Play dan Apple Store sekarang!