Pelawak dan penyampai radio, Ajak menjelaskan ada sebab dia mendedahkan mesej lucah yang diterimanya di laman sosial Instagram (IG).

Ajak ketika dihubungi Gempak berkata, dia tidak berniat untuk memalukan pengirim sebaliknya hendak menjadikan pengajaran kepada orang lain.

Katanya, jika dia berniat hendak memalukan, nama pengirim tersebut sudah didedahkan ketika posting tersebut dimuat naik di lGnya, semalam.

“Tak ada niat pun hendak memalukan sesiapa. Kalau tengok pada posting saya tu, saya tak dedahkan identiti pengirim atau tag nama dia.

“Niat saya hanya untuk berkongsi tentang betapa beraninya orang-orang muda sekarang yang terlalu berani dan terbuka menghantar mesej tidak senonoh.

“Bayangkan kalau mesej ini dihantar kepada orang yang salah? Sudah tentu akan berlaku kes-kes tidak diigini dan ini cukup-cukup membimbangkan,” katanya.

Dalam pada itu, Ajak turut berpesan kepada ibu dan bapa di luar sana agar memantau penggunaan telefon bimbit di kalangan anak-anak.

“Kadang-kadang kita sebagai ibu bapa terlepas pandang tentang perkara seumpama ini. Adakalanya kita terlalu percaya kepada anak-anak sehingga terlupa teknologi boleh merosakkan mereka.

“Tidak salah membenarkan mereka bermain dengan telefon bimbit atau gadget, tetapi eloklah dipantau kandungan yang mereka layari.

“Jika anak-anak memiliki laman sosial, tak salah ibu bapa ‘stalk’ untuk mengelakkan benda-benda yang tidak sepatutnya berlaku,” katanya.