Pelakon Dayana Roza bakal melangsungkan majlis pertunangan dengan jejaka pilihan hatinya yang juga merupakan seorang ahli perniagaan dalam masa terdekat.

Menurut Dayana atau nama sebenarnya, Nur Dayana Kamsun Baharin, 29, dia sudah mengenali bakal tunangnya itu, Adale Adham, 33, sejak enam tahun yang lalu.

"Memang dalam perancangan bertunang. Insya-Allah dalam masa terdekat ni. Tapi buat masa ini demi menjaga hati kedua-dua belah keluarga, saya tidak boleh beritahu tarikh lagi.

"Sekarang ini tengah buat persiapan. Insya-Allah tidak lama lagi saya akan beritahu nanti," katanya kepada Astro Gempak.

Terdahulu, Dayana menerusi satu entri di Instagram berkongsi sekeping foto yang memaparkan mereka berdua mengenakan pakaian sedondon berwarna hitam.

2020?❤️

A post shared by Dayana Roza (@dayanaroza) on


Katanya lagi, bibit percintaan mereka hanya mula berputik pada tahun ini sebelum mereka berdua membuat keputusan melangkah ke fasa yang lebih serius.

Jelas Dayana, dia juga merancang untuk mengakhiri zaman bujangnya pada tahun ini.

"Insya-Allah, rancang nikah tahun ini juga," katanya.

Sementara itu, menerusi posting tersebut, Adale turut mengakui wanita dalam gambar tersebut merupakan bakal isterinya.

"Bakal isteri," tulisnya ringkas.



Saksikan drama lakonan Dayana Roza di Astro pada telefon pintar anda melalui aplikasi Astro GO. Muat turun aplikasi Astro GO di Google Play dan Apple Store sekarang.

Apapun, pastikan anda selalu mencuci tangan, pakai topeng muka, gunakan 'sanitizer', kurangkan aktiviti di luar rumah serta lakukan semua perkara yang boleh mencegah COVID-19!