Sedang mencipta populariti, pelakon kacak Hun Haqeem atau nama sebenarnya, Haqeem Hermy, 22, semakin dikenali oleh peminat seni tempatan.

Mengecap limpahan glamor semenjak drama bersiri Kampung People disiarkan hujung tahun lalu, Hun mempunyai misi serius untuk melakar nama dalam bidang lakonan.

"Sudah setahun setengah saya serius menceburkan diri dalam dunia lakonan. Tak sangka nama saya semakin dikenali semenjak memegang watak Jekfer dalam Kampung People.

"Saya masih baru dalam dunia hiburan ini dan sejujurnya, saya rasa takut juga apabila nama saya cepat naik. Ada orang kata, bila cepat naik akan cepat turun," katanya.

Namun begitu, jejaka tinggi lampai ini meletakkan rasa takut atau ragu-ragu itu ke tepi dan sentiasa bersyukur dengan rezeki yang telah diberikan.

"Tapi, siapalah saya untuk menidakkan rezeki yang telah Allah berikan. Saya enggan ragu-ragu, saya anggap ini rezeki yang Allah berikan.

"Allah berikan peluang dan saya harus sentiasa bersyukur serta menambahkan usaha. Apa yang perlu saya lakukan sekarang adalah bekerja dengan lebih kuat lagi serta menghargai apa yang telah diberikan," luahnya.

Dalam perkembangan lain, Hun kini sibuk di lokasi penggambaran drama komedi Kampung People untuk musim kedua.

Hun juga bakal terlibat dalam satu program menarik yang akan didedahkan tidak lama lagi!

Stay tuned!