Nama pendatang baru, Wafariena Roslan, 25, mungkin kurang dikenali berbanding rakan-rakan artis BBNU yang lain.

Namun begitu, impak watak Nurul Ain yang dilakonkan oleh gadis ini dalam drama bersiri 7 Hari Mencintaiku 2 mula melonjakkan namanya.

Bersyukur kerana watak Nurul menerima kritikan netizen, gadis yang mesra dipanggil dengan nama Wafa ini menganggap perkara terbabit sebagai satu permulaan yang baik.

"Bila saya mendapat kritikan, maknanya watak Nurul berjaya meninggalkan kesan di hati peminat.

"Sebagai pendatang baru, saya sangat bersyukur apabila saya mendapat respon sebegini. Walaupun kena maki hamun, saya rasa berbaloi kerana apa yang saya cuba sampaikan berjaya.

"Saya juga tak sangka bila nama Nurul trending di laman sosial Twitter beberapa kali. Terima kasih kepada semua yang menonton," katanya ketika dihubungi Gempak.



Dalam pada itu, Wafa yang juga merupakan seorang penyanyi rasa berpuas hati apabila dikecam dan hanya menganggap perkara terbabit sebagai satu perkara yang kelakar.

BACA: Wafariena Roslan Perkenalkan Bakat Nyanyian Menerusi Lagu Carilah Aku

"Sejujurnya, saya puas hati bila kena kecam. Ada yang menghantarkan mesej peribadi (DM) di laman Instagram dan memanggil saya babi.

"Ada juga yang merakam video mereka menonton drama terbabit dan apabila tiba babak yang melibatkan saya, mereka meletakkan kaki di kaca televisyen tanda protes.



"Paling lucu, ada wanita berpangkat mak cik bertemu saya di luar dan berpesan kepada saya agar tidak mengikut kehendak Mak Leha untuk mendekatkan diri dengan Khuzairi.

"Ada respon yang saya terima agak kurang ajar, tapi saya hanya gelak-gelak sahaja dan menganggap itu sebagai perkara yang kelakar.

"Apa yang Nurul paparkan hanya sekadar lakonan semata-mata. Saya yakin peminat dapat membezakan watak Nurul dengan diri saya yang sebenar," katanya lagi.

BACA: Dapat Makian Netizen Setiap Hari, Jom Kenali Gadis Manis Di Sebalik Watak Nurul

Jangan lupa saksikan drama bersiri 7 Hari Mencintaiku 2 yang boleh ditonton di platform IQIYI bermula dari episod pertama!

Malah, pelanggan berpeluang menonton semula 7 Hari Mencintaiku musim pertama secara percuma di IQIYI.

Untuk memuat turun aplikasi IQIYI, saksikan video di bawah:

Nak tengok #7HariMencintaiku2 tapi cari di youtube tak jumpa? Jangan risau, tonton 7 Hari Mencintaiku Musim Kedua EKSLUSIF dan PERCUMA di aplikasi iQIYI atau www.IQ.com

A post shared by ?????? ?????? (@shukriyahaya) on