Penyanyi dan bintang Dansa Dan Sing, Shiha Zikir tampil memberi penjelasan tentang mesej sebenar yang disampaikan dalam video muzik lagu terbarunya, AEWO.

Menurut Shiha, dia menolak dakwaan segelintir pihak yang mengatakan video muzik tersebut mengandungi unsur bertentangan ajaran Islam atau Iluminati.

"Sebenarnya, dalam video muzik kali ini, saya hanya mahu mencipta kelainan dan tampil dengan imej berbeza berbanding sebelum ini, itulah yang saya bincangkan dengan pihak label terlebih dahulu.

"Tetapi, ada pihak yang mendakwa imej saya dan penggunaan props dalam video muzik lagu ini menyerupai Iluminati, kalau benar ia kelihatan sama, saya yakin itu hanya kebetulan.

"Solekan saya dalam muzik video itu hanyalah sekadar untuk membawa watak ahli sihir, sama juga kalau kita saksikan seorang pelakon yang membawa watak ahli sihir dalam filem seram.

"Manakala, penggunaan lampu berbentuk segitiga sebagai props pula melambangkan huruf A yang juga huruf pertama dalam ejaan tajuk lagu terbaru ini," katanya ketika dihubungi Gempak.

Tambah Shiha, para peminat tidak harus memandang pada sudut negatif sahaja kerana mesej yang sebenar adalah untuk mengingatkan masyarakat agar menjauhkan diri daripada perbuatan syirik.

"Apa yang penting, mesej sebenar yang saya ingin sampaikan adalah jangan lakukan perkara syirik kepada Allah SWT. Mesej ini juga ada ditulis di penghujung video muzik AEWO ini.

"Watak ahli sihir yang saya bawa dalam video muzik ini hanyalah sekadar lakonan yang berdasarkan dunia realiti, saya sendiri ada mendengar kenalan yang mempunyai pengalaman disihir oleh mereka yang tidak bertanggungjawab.

"Sebab itulah kita jangan menilai sesuatu berdasarkan luaran, jangan fikir pada sudut negatif sahaja, saya pun tahu baik buruk, takkan lah saya mahu kelihatan seperti pengamal Iluminati, jauh sekali untuk menyertainya," katanya lagi.







Terdahulu, Pada 31 Julai 2020, Gempak telah menghubungi Shiha untuk mendapatkan penjelasan tentang imejnya dalam video muzik tersebut.

Namun ketika itu Shiha hanya mengatakan dirinya berada dalam keadaan baik dan enggan mengulas lanjut.

BACA : Didakwa Bawa Imej Iluminati, Ini Komen Shiha Zikir

Video muzik rasmi AEWO mula ditayangkan di YouTube pada 5 Ogos lalu. Sehingga kini, video muzik ini telah mencecah 250 ribu tontonan.