Pelakon Hairul Azreen yang mengenakan kostum Ayam Jantan tersingkir pada minggu kelima pertandingan nyanyian berkonsepkan misteri, The Masked Singer Malaysia.

Penyingkiran Hairul, 32, membuahkan hasil selepas para juri berjaya meneka nama suami kepada pelakon dan pengacara Hanis Zalikha itu selepas empat minggu berturut-turut gagal.



Pengarah dan pelakon Michael Ang antara yang gembira apabila meluahkan perasaannya menerusi sebuah 'tweet' di laman Twitter.

"#TheMaskedSingerMalaysia akhirnya juri tak bo***! Hahahaha harapnya anda semua seronok dengan persembahan!" tulisnya.Bukan juri sahaja, malah warganet yang sama-sama menonton turut sama meraikan kejayaan selepas tekaan mereka tepat.





The Masked Singer Malaysia
juga menduduki tempat pertama apabila trending di laman Twitter.

Minggu kelima menyaksikan Rajah Brooke sekali lagi mengungguli tempat pertama dengan dendangan lagu Romancinta nyanyian asal Mojo.

Manakala, Ayam Jantan yang dipakai oleh pelakon Hairul Azreen pula terpaksa akur berada di kedudukan paling bawah dengan nyanyian lagu Cinta Dewa Dewi dendangan asal kumpulan Spider sekaligus tersingkir.

BACA: The Masked Singer Malaysia: Janna Nick Jadi Juri Jemputan, Ayam Jantan Tersingkir! Ini Recap Minggu Ke-5!

Datuk Aznil Haji Nawawi, Michael Ang, Raja Azura, Zizan Razak, Ella Aminuddin, Remy Ishak, Nabila Huda, Ramona Zam Zam dan Angah Raja Lawak memainkan peranan sebagai juri tetap.

Pelakon Janna Nick pula dijemput untuk menjadi juri jemputan bagi menggantikan Ella yang tidak dapat hadir pada minggu kelima.

Di samping itu, Datuk AC Mizal yang merupakan pengacara tersohor menggalas tugas sebagai hos.

Program The Masked Singer Malaysia dimeriahkan lagi dengan siri Live+ yang akan dihoskan oleh Izzue Islam dan Elly Ariffin.

The Masked Singer Malaysia yang dibawakan oleh SK magic dan Oppo selaku penaja utama itu bersiaran menerusi saluran Astro Warna (CH127) dan Warna HD (CH107) iaitu pada setiap Jumaat, jam 9 malam.

Program ini juga boleh distrim secara eksklusif melalui aplikasi Astro GO dan kemudahan on demand untuk pilihan yang lebih fleksibel.