Pelakon Anzalna Nasir memaklumkan bahawa anaknya, Mohamad Eidrees yang baru berusia setahun mengalami demam panas sejak beberapa hari lalu.

Menurut Anzalna atau nama sebenarnya, Nur Anzalna Md. Nasir, 32, anaknya itu kemudian dikejarkan ke hospital selepas suhu badannya mencecah hampir 40 darjah selsius.

"Sejak beberapa hari lalu, Eidress tidak sihat. Dia demam. Suhu badannya, cecah 39.5 darjah selsius. Bawa ke emergency (jabatan kecemasan) terus!

"Nak ikutkan hati, nak admit (masuk wad), tetapi macam-macam dalam kepala dengan keadaan sekarang ini," katanya menerusi satu entri yang dimuat naik di Instagram.

Begitupun, katanya atas nasihat doktor, dia kemudian membawa pulang Eidrees untuk dipantau keadaan kesihatannya di rumah sahaja.

"Jadi, doktor nasihatkan suruh pantau dan bagi ubat dulu. Saya bersyukur kami buat keputusan yang betul untuk bawanya pulang ke rumah.

"Pantau dari rumah biarpun tak cukup tidur dan rehat, tetapi gembira dan lega sangat bila tengok Eidress kembali seperti sedia kala. Syukur Alhamdulillah. High five! @hanif_zaki kerjasama yang bagus," coretnya.

Dalam entri tersebut, Anzalna berkongsi sebuah video yang memaparkan Eidrees yang cukup mudah untuk minum ubat yang diberikan kepadanya.

Over the last few days, Eidrees has been unwell. He got a fever. His temperature had reached 39.5. Bawa ke emergency terus! Nak ikutkan hati nak admit tetapi macam-macam dalam kepala dengan keadaan sekarang ni. So the doctor advised suruh monitor and bagi ubat dulu and im so pleased that we made the right decision to take him back home. Monitor dari rumah biarpun tak cukup tidur dan rehat tetapi happy dan lega sangat bila tengok Eidrees back to normal. Syukur Alhamdulillah. High five! ✋? @hanif_zaki good team work! #16MonthsOld

A post shared by Anzalna Nasir (@anzalnanasir88) on


Di ruangan komen, rata-rata mendoakan agar anaknya itu segera sembuh.





Anzalna mendirikan rumah tangga dengan ahli perniagaan, Mohamad Hanif Mohamad Zaki, 32, pada 21 Februari 2016.

Selepas tiga tahun berkahwin, pasangan itu kemudian dikurniakan cahaya mata sulung, Mohamad Eidrees pada 31 Mei 2019.