Minggu ini konsert keenam Gegar Vaganza musim ketujuh menyaksikan Rozita Izlyn diumumkan sebagai bintang tersingkir.

Rozita yang berada di kedudukan terakhir menerima jumlah markah sebanyak 57.40%.

BACA: Kurang Sihat, Rozita Izlyn Tersingkir Di Minggu Keenam GV7!

Selain kehebatan konsert, minggu ini terdapat pelbagai perkara berlaku sepanjang GV7 berlangsung pada Ahad.

Di sini Gempak kongsikan corat-coret GV7 minggu keenam antaranya:

1. Nabil mengusik Jihan dengan mengatakan pasangan hosnya itu mengayakan fesyen burung kerana busananya berbulu.

2. Great opening Kak Ani dan Amelina! Lagu Bolehlah Boleh versi Bollywood! Dah macam pesta Diwali. Meriah!

A post shared by Astro Gempak (@astrogempak)


3. Oh! Kalau nak tahu Kak Ani dan Amelina tak pakai kasut tau, legend berdua ini berkaki ayam ya sebab nak menari. Love ke tidak!

4. Ramai yang kata bila tengok Muss dan Datuk Awie terus teringat lakonan mereka dalam filem Hantu Kak Limah.


5. Penonton GV7 rasa tak percaya bila tengok Muss pakai baju bunga-bunga. Heheh

6. Walaupun dah enam minggu bersiaran, GV7 masih lagi menjadi trending ya. Wow!

7. Rozita nampak tak selesa atas pentas, rupanya memang tak sihat. Rozita mengalami bengkak tonsil.

8. Uyaina yang hadir sebagai tetamu jemputan untuk mempromosikan minggu akhir drama Perempuan Tanpa Dosa menjadi perhatian netizen kerana tudung dipakainya kelihatan agak pendek di bahagian belakang.



9. Ramai terpukau dengan persembahan Oja dan Black. Wow Oja dah mula tunjuk taring guys!

10. Yantzen tidak dapat menahan sebak selepas mendapat kejutan dari pihak produksi dan mendengar suara anaknya memberikan ucapan dan suntikan semangat. Satu dewan sebak ya.


11. Cliff Umar akhirnya memberi penjelasan mengenai tatunya. “Saya dibesarkan oleh keluarga angkat dan mereka bukan islam (non-muslim), ketika itu buat tatu adalah perkara ‘in’ di zaman itu. Jadi saya buat dan waktu itu tidak ada orang tegur yang benda itu salah,” jelasnya sewaktu rakaman video dimainkan di GV7.


12. ”Cabut telinga capang, kembalikan gigi Jihan yang dulu,” antara gurauan Datuk Rosyam yang kononnya merupakan ahli kelab peminat Tok Ram.

13. Datuk Awie rekod persembahan juara GV4, Aishah. Fanboy much eh Tok Wi? Heheh comel.

Dikendalikan oleh dua hos versatil Jihan Muse dan Nabil Ahmad, GV7 bersiaran secara langsung dari Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) selama 10 minggu pada setiap hari Ahad, jam 9.00 malam.

Teruskan menonton GV7 yang dibawakan sekali lagi oleh Farm Fresh selaku Penaja Utama, disokong Adabi dan CUCKOO Healthy Home sebagai Penaja Bersama selain Digi selaku Telco Rasmi.

Rangkaian program GV7 akan mula bersiaran secara eksklusif menerusi saluran Astro Ria (124) dan Astro Ria HD (104) serta turut boleh diakses menerusi portal Gempak dan aplikasi Astro Go untuk pilihan yang lebih fleksibel.

Klip sedutan sesi latihan vokal, persediaan dan trivia para peserta dapat ditonton melalui liputan kapsul ‘Kapsul Gegar Vaganza’.

Untuk lima episod pertama, ‘Kapsul Gegar Vaganza’ akan disiarkan pada hari Isnin hingga Jumaat, jam 6.30 petang bermula 5 Oktober 2020. Manakala siaran ulangan pula adalah pada jam 11.30 malam.

Untuk pengisian di platform digital, program ‘Gegar Vaganza Live Plus’ akan disiarkan secara serentak di www.gempak.com/gegarvaganza ketika berlangsungnya konsert mingguan ‘GV7’ bermula 11 Oktober 2020.