Penyanyi Anuar Zain mendedahkan dia pernah terfikir untuk tidak lagi mahu meneruskan karier sebagai seorang penyanyi kerana menganggap kerjaya itu sukar bertahan lama.

Berkongsi mengenai perkara itu, Anuar memberitahu dia terpaksa melupakan cintanya terhadap bidang nyanyian selama 10 tahun dan beralih kerjaya sebagai pramugara.

"Masa saya kecil macam-macam perkara yang perlu saya lakukan sebagai penyanyi dan ada di antaranya membuatkan saya kurang selesa.

"Atas sebab itu juga saya pernah terfikir untuk tidak mahu meneruskan karier sebagai penyanyi... apatah lagi bila dengar orang berkata penyanyi lelaki sukar bertahan lama.

"Disebabkan itu saya lupakan cinta terhadap bidang nyanyian buat sementara dan beri tumpuan kepada kerjaya sebagai pramugara selama 10 tahun," katanya kepada Gempak.

Pelbagai cabaran yang dilalui sepanjang bertugas di awan biru, Anuar menganggap ia sebagai satu latihan untuk dia menjadi seorang yang penyabar sebelum kembali ke dunia nyanyian.

"Banyak cabaran saya lalui sepanjang bergelar pramugara. Rupa-rupanya Allah nak beri saya latihan menjadi seorang penyabar dan cekal sebelum kembali sebagai penyanyi.

"Mujurlah saya seorang penyabar dan sentiasa mahu berikan perkhidmatan terbaik untuk penumpang. Banyak kenangan manis dilalui sepanjang menjadi pramugara.

"Malah saya sendiri tak sangka akan mengadakan konsert solo bersempena 40 tahun penglibatan sebagai anak seni. Semuanya yang berlaku adalah ketentuan Allah," jelasnya.

ARTIKEL BERKAITAN: Tanda Penghargaan Buat Peminat, Konsert Anuar Zain Bakal Imbau Perjalanan 40 Tahun Dalam Industri - “Sudah Tentu Saya Menyasarkan…”

Anuar bakal tampil dengan konsert Ulang Tahun 40 Anuar Zain (AZ40) bagi meraikan pembabitannya dalam dunia seni pada 28 Oktober depan.

Konsert AZ40 dijadualkan berlangsung di Stadium Malawati, Shah Alam dan tiket akan mula dijual di www.jiotix.asia bermula 12 Julai ini.