Selalunya bila tiba cuti sekolah sudah pasti anak-anak akan berasa teruja untuk menghabiskan masa dengan melakukan pelbagai aktiviti menarik.

Lebih-lebih lagi apabila mereka mendapat peluang untuk meluangkan masa dengan ibu bapa yang sebelum ini sibuk bekerja.

Oh! bercakap tentang cuti sekolah, tidak dinafikan ibu bapa juga merupakan antara insan yang akan pening mencari tempat-tempat menarik untuk bonding bersama anak-anak kan.

Lagi best bila aplikasi Klook ada menawarkan idea dan juga promosi menarik, best kan?

TAWARAN MENARIK TINJAUAN SURVEY KLOOK

Oh! kalau nak tahu korang juga boleh rebut peluang memenangi salah satu daripada tiga e-Gift Card Klook bernilai RM200.

Caranya mudah sahaja, hanya sertai tinjauan Pelancongan 2024 oleh Klook di bawah ni mulai sekarang dan jadilah pemenang bertuah yang bawa pulang e-Gift Card Klook ni.

Peraduan berakhir pada 6 Mac 2024 tau.
Klik sini tau ? Klook Survey.

BERJALAN TEMPAT BEST DAN COOL MACAM BAPAK-BAPAK FAMOUS

Sebut je program bapak bapak, confirm akan teringat gelagat lucu Datuk Ramli MS, Datuk Jalaluddin Hassan, Roy Azman dan Jatt Ali (Black Dog Bone) berjalan tempat-tempat best kan.

Bukan setakah berjalan sahaja, mereka juga turut melakukan banyak aktiviti menarik tau.

Untuk musim kedua ni, lokasi mereka adalah di Autralia, jadi kalau korang nak tengok kembali percutian bapak-bapak yang menyeronokkan ini, jangan lupa saksikan Projek Bapak Bapak S2 setiap Khamis jam 9 malam di Astro Warna atau strim di Astro Go.

Antara destinasi paling love di musim kedua ini termasuklah Sydney Harbour Bridge, Bondi Beach, Ballarat Wildlife Park dan banyak lagi.

Semua aktiviti ni ada dekat Klook tau, jadi korang pun boleh lakukan aktiviti sama macam bapak-bapak ni. Why not kan.

A post shared by Ramli Mohamed Salleh (@tokram_ramlims)


Sebelum itu, ini dia kami kongsikan 10 tempat menarik di Malaysia untuk anda:


#1 Sunway Lagoon

A post shared by KLOOK Malaysia (@klookmy)


Lokasi ini merupakan antara pilihan tepat kerana Sunway Lagoon menawarkan pelbagai aktiviti menarik yang confirm buat korang puas hati.

Paling best di Sunway Lagoon ni ada 6 zon berbeza tau untuk korang explore iaitu iaitu Amusement Park, Scream Park, Water Park, Sunway Lost Lagoon, Wildlife Park dengan lebih 150 spesies haiwan berbeza dan X Park untuk penggemar aktiviti extreme.

Tak cukup dengan itu, korang mesti cuba aktiviti popular tau iaitu Vuvuzela, Monsoon 360, Jungle Fury, dan Pirates Revenge! Memang love!

Harga bermula: RM55


#2 Lost World of Tambun

A post shared by Sunway Lagoon Malaysia (@sunwaylagoonmalaysia)


Nak healing? Tak ada masalah, Lost World of Tambun kan ada, ha di sini menawarkan pelbagai aktiviti best yang boleh dilakukan bersama anak-anak tau.

Antaranya ada Lost World Amusement Park, Lost World Hot Spring dan Lost World Water Park.

Harga bermula: RM47


#3 Entopia Penang Butterfly Park

A post shared by KLOOK Malaysia (@klookmy)


Bagi yang suka menikmati keindahan alam semula jadi dan ingin merasai momen healing bersama anak-anak, Entopia Penang Butterfly Park adalah tempat yang sesuai.

Menariknya, di dalam Entopia terdapat lebih 150 spesies fauna dan lebih 200 spesies flora yang sedang dipamerkan.

Selain itu, terdapat juga beberapa aktiviti yang boleh dilakukan antaranya Nature Talk, Viva Nova, Bug Exploration, Butterfly Race dan The Wonder of Silkworms.

Harga bermula: RM58.90 (dewasa), RM40.50 (kanak-kanak)


#4 SuperPark Malaysia

A post shared by ????????? ???????? (@superparkmy)


Ini satu lagi lokasi yang penuh dengan pelbagai aktiviti keluarga tidak kira peringkat umur. SuperPark menawarkan pengalaman keseronokan yang tiada tandingan, confirm puas hati guys!

Terdapat tiga area berlainan yang boleh korang explore iaitu Adventure Area, Game Arena dan Freestyle Area. Ketiga-tiga kawasan ini akan memberikan pengalaman berbeza kepada anda.

Antara aktiviti yang ditawarkan adalah Flying Fox, Kid’s Freestyle Area, Kid’s Gym, Pedal Car Track, Sliding Mountains, Tube Slide, Ninja Track dan Kid’s Adventure City.

Harga bermula: RM60


#5 Splashmania WaterPark

A post shared by KLOOK Malaysia (@klookmy)


Kalau nak tahu, Splashmania Water Park Gamuda Cove ini merupakan taman tema air terbaharu di Selangor.

Mempunyai 39 gelongsor air yang best untuk dicuba, ternyata Spalshmania Water Park ini tidak akan mengecewakan mood adventurous anak-anak.

Paling mengujakan, ada tiga rides paling popular di sini iaitu The Shaka Waka, The Wild Rush dan The Atlantis VR!

Harga bermula: RM125 (dewasa), RM95 (kanak-kanak)


#6 Sunway Pyramid Ice Skating Experience

A post shared by Sunway Pyramid ice (@sunwaypyramidice)


Teringin nak tunaikan permintaan anak-anak untuk merasai pengalaman meluncir ais? No problem! Bawalah anak anak ke Sunway Pyramid Ice Skating.

Mungkin ada yang tidak tahu, tempat ini bukan sebarang tempat ya kerana pernah menjadi tuan rumah bagi acara berprestij peringkat antarabangsa seperti Skate Malaysia, Skate Asia dan World Ice Hockey 5’s.

Bimbang sembab tak pandai nak meluncur ice? Hey jangan risau kerana di sini juga ada jurulatih profesional yang boleh bantu anda. Memang best!

Harga bermula: RM28


#7 Glamping Experience at Stellar GoldenHill Cameron

A post shared by Stellar GoldenHill Cameron (@stellargoldenhill)



Stellar Golden Hills menawarkan percutian glamping caravan pertama di Malaysia dan boleh dikatakan percutian healing paling best dan sempurna bersama keluarga, pasangan serta rakan-rakan.

Bayangkan korang bangun pagi sambil disambut dengan bunyi alam semula jadi, cuaca sejuk berkabus, udara segar dan ditambah pula dengan pemandangan indah, memang healing habis ya.

Tidak terhad kepada khemah biasa, korang juga boleh pilih untuk glamping atau pun tidur di dalam caravan.

Harga bermula: RM512.40


#8 Glamz at Genting Glamping Experience with Breakfast

A post shared by Glamz At Genting (@glamzspace)


Terletak hanya 28 minit dari Genting Highland, Glamz menawarkan penginapan unik yang sesuai untuk melihat bintang, matahari terbenam atau melihat matahari terbit.

Terdapat beberapa dome unik yang bersesuaian untuk dipilih bagi keselesaan keluarga antaranya Dome Room, VIP Dome with Private Jacuzzi, Bell Tent dan Family Dome.

Harga bermula: RM440 (berbeza mengikut bilik)


#9 DIY Pottery Workshop with Good Times DIY Pottery in Kuala Lumpur

A post shared by Good Times DIY Pottery Studio (@goodtimesdiy_pottery)


Ini antara aktiviti yang agak berlainan, jadi bolehlah sematkan memori indah dengan anak-anak sambil membuat tembikar di Good Times DIY Pottery.

Masa inilah korang boleh lihat kreativiti anak-anak dalam membuat tembikar guys. Manalah tahu ada bakat terpendam ke kan, why not?

Ada beberapa pakej yang boleh dipilih termasuklah Wheel Throwing dan Painting yang sesuai untuk orang dewasa serta kanak-kanak.

Harga bermula: RM105


#10 The Bomb Battle Elite Experience in Petaling Jaya

A post shared by KLOOK Malaysia (@klookmy)


Ada empat tarikan utama dengan 15 misi yang harus diselesaikan. Tak jauh pun guys, lokasinya di di Petaling Jaya, tingkat 3, Atria Shopping Gallery! Apa lagi, sahutlah cabaran selama 75 minit, tengok siapa yang lagi power.

Rasai sendiri keseronokan Paint Bomb, Powder Bomb, The Greatest Lava & Versus Arena dengan skuad korang. Nak main 4 hingga 15 orang pun tak ada hal. Yang penting siapa fail kena tembak dengan bom berwarna, memang style kan?

Harga bermula: RM34


Jadi apa tunggu lagi? Cepat-cepatlah beli tiket di Klook! Rugi kalau tak grab!

Klook bukan sahaja menawarkan harga yang lebih murah tapi benda paling best bila korang tak perlu nak beratur panjang tau. Semuanya dihujung jari sahaja, klik Klook ha dah selesai gitu.

Mudah, jimat dan paling penting tak stress tau.


TAWARAN CUTI SEKOLAH

Sempena cuti sekolah ni juga, Klook ada kempen menarik untuk anda. Mulai sekarang ini anda berpeluang jimat sehingga RM200 dengan kod promosi Klook.

Ada juga tambahan 5 peratus untuk pelanggan pertama yang menempah menggunakan aplikasi Klook menggunakan kod promosi.

Tunggu apa lagi, Klik sini tau guys ---> Klook

Tidak hanya di Malaysia Klook juga menawarkan penjimatan hebat di 33 buah negara meliputi lebih 1,500 destinasi di seluruh dunia.

Menariknya lagi, Klook juga menawarkan sebanyak lebih 500,000 aktiviti dan perkhidmatan pelancongan di seluruh dunia.

Ikuti saluran media sosial Klook di bawah untuk mendapatkan tawaran yang hebat.

Website: https://klook.onelink.me/5d9v/hctzmumv
Facebook: https://www.facebook.com/klookmy/
IG: https://www.instagram.com/klookmy/
TikTok: https://www.tiktok.com/@klook.my