Ketika kita sedang bekerja ataupun melakukan sesuatu, bunyi sekeliling boleh mengganggukan prestasi atau fokus anda. Dengan satu earfon saja, anda boleh membatalkan bunyi bising ataupun suara supaya anda boleh fokus dalam pekerjaan anda untuk prestasi yang lebih efektif dan efisien.

Baru-baru ni, HUAWEI telah melancarkan FreeBuds 3 manakala Apple pula telah melancarkan Airpods Pro. Dengan persaingan yang sengit, yang manakah earfon Bluetooth yang anda harus pilih untuk penggunaan seharian anda.

Kami telah merumuskan 5 sebab utama anda harus memilih HUAWEI FreeBuds 3.

1) FreeBuds 3 mempunyai latensi rendah dan tanpa gangguan untuk pengalaman permainanan dan video yang lebih seronok

Kebanyakan pengguna tidak suka menggunakan earfon tanpa wayar disebabkan transmisi yang lambat yang menyebabkan latensi yang tinggi dengan menggunakan Bluetooth. Bayangkan jika anda sedang menonton filem action dan aksi perlawanan tidak selari dengan audio yang dikeluarkan dari earfon anda, potong stim kan? Dan jika anda pemain PUBG, bayangkan jikalau musuh anda berdekatan dengan anda tetapi anda tidak terdengar apa-apa bunyi. Walaupun lag beberapa ribu milisaat, ia akan memberikan pangalaman yang berbeza.



Dengan penggunaan cip Kirin A1 yang dihasilkan oleh HUAWEI sendiri, HUAWEI FreeBuds 3 menggunakan kuasa yang rendah. Selain itu, ia mempunyai algoritma latensi rendah yang memberikan pengalaman yang terbaik untuk keseronokan permainan dan filem.



Selain itu, HUAWEI Freebuds 3 menggunakan teknologi transmisi dwi-saluran yang membolehkan kedua-dua earfon untuk menerima isyarat dari saluran kiri dan kanan secara terus dari fon. Ini mengurangkan gangguan antara dua earfon tersebut dengan sambungan satu saluran yang menggunakan kuasa yang rendah untuk penggunaan seharian.

Tambahan, pemprosesan frequency audio cip Kirin A1 telah mencapai 356MHZ, iaitu yang terpantas di industri ni. Ia juga mempunyai algoritma pembatalan bunyi 3A yang membolehkan HUAWEI FreeBuds 3 untuk mengurangkan bunyi sekeliling anda dengan berkesan yang memudahkan anda untuk berbual melaluinya.



2) Earfon pertama di industri yang membatalkan bunyi dengan efektik hanya dengan satu sentuhan saja



HUAWEI FreeBuds 3 adalah earfon Bluetooth semi-in-ear yang pertama di industri yang dapat membatalkan bunyi secara aktif. Dengan processor algoritma pembatalan bunyi, HUAWEI FreeBuds 3 dapat membatalkan bunyi sekeliling secara aktif dengan lebih berkesan. Selain itu, ia juga dilengkapkan dengan tulang percetakan suara pembatalan bunyi dan reka bentuk saluran unik untuk pembatalan bunyi angin. Dengan teknologi ini, FreeBuds 3 dapat membezakan suara pengguna dan bunyi sekeliling. Ia juga dapat diaktifkan ketika anda jogging atau berbasikal untuk penikmatian lagu yang lebih hebat. 3 fungsi pembatalan bunyi boleh dimuat turn dari AI Life yang boleh didapati di HUAWEI App Gallery atau Google Play Store.

Selain itu, HUAWEI FreeBuds 3 teleh direka berdasarkan terusan telinga manusia berdasarkan umur, jantina, saiz telinga, kebiasaan pemakaian earfon dan lain-lain. Dengan data yang dikumpulkan, HUAWEI merumuskan 9 kategori parameter pembatalan bunyi. Jika anda sambungkan FreeBuds 3 ke applikasi ‘Smart Life’, anda boleh hidupkan pembatalan bunyi aktif dengan satu sentuhan je.



3) Sambungan sensitif dan interaksi yang mudah dan cepat



Setelah sambungan pertama HUAWEI FreeBuds 3 dengan HUAWEI Mate 30 Pro, setiap kali penutup kotak pengecasan dibuka, ia akan sambung dengan fon anda dengan automatik yang hanya mengunakan 3 saat sahaja.

Dalam applikasi ‘Smart Life’, anda juga boleh menetapkan double-click untuk earfon kiri atau kanan dan juga fungsi play, pause, dan active voice assistant atau hidupkan/matikan pembatalan bunyi aktif. Apabila anda menyambungkan HUAWEI FreeBuds 3 ke fon anda, anda juga boleh mengetahui kuasa baki pada earfon anda.

Selain itu, HUAWEI FreeBuds 3 adalah peranti pertama di dunia yang menyokong Bluetooth 5.1 dan Bluetooth kuasa rendah 5.1. Apabila disambungkan kepada peranti lain, ia boleh detemui dan disambungkan dengan lebih cepat dan menggunakan kuasa yang lebih rendah. Apple Airpods Pro pula hanya menyokong Bluetooth 5.0

4) Kadar cas yang pantas dan juga hayat bateri yang panjang untuk penggunaan yang lebih lama



Sebagai earfon tanpa wayar, selain prestasi yang baik bagi kadar delay, anti-gangguan, pembatalan bunyi, dan ketepatan pickup, kelajuan cas dan hayat bateri earfon juga adalah faktor yang penting bagi pemilihan earfon yang baik.

Penyimpanan kotak HUAWEI FreeBuds 3 adalah sebuah kotak pengecasan. Ia menggunakan Type-C USB iaitu wayar untuk mengecas kebanyakan peranti terkini termasuklah siri HUAWEI Mate 30. Selepas FreeBuds 3 dicas sepenuhnya, ia boleh digunakan untuk 2.5 jam tanpa henti untuk perbualan telefon. Selepas ia dicas sepenuhnya dan dicas berkali-kali, ia boleh mencapai 12 jam tanpa henti untuk perbualan telefon.

5) Reka bentuk yang bijak dan teknologi yang canggih, sesuai untuk semua orang



Untuk luaran HUAWEI FreeBuds 3, ia mempunyai bentuk bulat yang memudahkan pengguna untuk mengambil ke mana-mana jua. Selain itu, HUAWEI FreeBuds 3 mempunyai dua warna iaitu Hitam dan Putih. Kedua-dua warna klasik ni merupakan trend sekarang.



Dengan cip Kirin A1, tundakan HUAWEI Freebuds 3 boleh mencapai serendah 190Ms yang lebih rendah dari Apple AirPods. Selain itu, ia juga mempunyai reka bentuk ikan lumba-lumba untuk penggunaan yang selesa.

Pada kesimpulannya, HUAWEI FreeBuds 3 mempunyai latensi rendah, pembatalan bunyi aktif, sambungan pantas dan sensitive, reka bentuk yang unik. Sekarang anda boleh mendapatkannya pada harga RM679 sahaja.

Layari https://shop.huawei.com/my/product/huawei-free-buds-3?utm_medium=pr&utm_source=Gempak&utm_campaign=freebuds3sale untuk pembelian HUAWEI FreeBuds 3 sekarang ataupun kunjungi kedai HUAWEI berdekatan anda untuk mencubakannya!