Viral

Abang Farah Kartini Ke Lokasi Penemuan Mayat

Gempak
16/07/2024
00:29 MYT
"Saya sedang tunggu pengesahan jika benar itu dia (Nur Farah Kartini)," kata penyelia wanita mengenai penemuan mayat Nur Farah Kartini Abdullah, 25 yang dipercayai dibunuh selepas dilaporkan hilang Rabu lalu.
Wanita yang enggan dikenali itu berkata, setakat ini dia tidak menerima sebarang maklumat berhubung penemuan mayat berkenaan.
"Saya dimaklumkan abang kepada Nur Farah Kartini dalam perjalanan ke lokasi (penemuan mayat)," katanya.

BERITA TRENDING: Mayat Farah Kartini Ditemui, Dipercayai Dibunuh Individu Dikenali

BERITA TRENDING: Penjawat Awam Ditahan Bantu Siasatan Pembunuhan Nur Farah Kartini

Terdahulu, Harian Metro melaporkan, mayat Nur Farah Kartini ditemukan pada 6 petang, hari ini di ladang kelapa sawit, Kampung Sri Kledang, Hulu Selangor.
Susulan penemuan mayat berkenaan polis menahan penjawat awam bagi membantu siasatan.
Ketua Polis Selangor Datuk Hussein Omar Khan dilaporkan berkata, suspek berusia 26 tahun itu ditahan susulan penemuan mayat wanita berkenaan
"Pemeriksaan awal mengesahkan mayat berkenaan adalah mangsa yang dilaporkan hilang berkait laporan di Tanjung Malim.
"Susulan penemuan mayat berkenaan polis menahan lelaki berkenaan bagi membantu siasatan. Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan," katanya.
Sebelum ini, portal ini melaporkan polis menerima laporan berhubung kehilangan Nur Farah Kartini berasal dari Miri, Sarawak yang juga bekas penuntut Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), pada 1.56 pagi, 10 Julai lalu.
Kali terakhir wanita berkenaan dilihat memakai pakaian korporat berwarna biru, bertudung dan mengenakan seluar slack hitam.
Sumber: Harian Metro
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Gara-Gara Potong Kenderaan Polis, Lelaki Teruk Ditampar

gempak
22/08/2024
05:55 MYT
Tindakan seorang pegawai polis di Mesuji, wilayah Lampung, yang menampar seorang lelaki kerana memotong keretanya, mengundang perhatian orang ramai, lapor laman berita Tribunnews semalam.
Sukan

Hampir 2,500 Polis Kawal Final Piala FA Pada Sabtu Ini

gempak
21/08/2024
18:55 MYT
Seramai 2,488 pegawai dan anggota polis ditugaskan pada perlawanan akhir bola sepak Piala FA 2024/2025 di antara pasukan JDT dan Selangor FC yang berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil pada Sabtu ini.
Berita

"Punca Kematian Nidza Afham Masih Diklasifikasi Mati Mengejut," - Polis

gempak
21/08/2024
09:33 MYT
Siasatan kes kematian Muhammad Nidza Afham Mokhtar, 23, masih diklasifikasi sebagai mati mengejut (SDR).
Berita

Bunuh Dua Beranak: Suspek Minta Imam Rukyah, Dakwa Anak Dirasuk

gempak
21/08/2024
01:26 MYT
Suspek kes pembunuhan isteri dan anak perempuan telah memohon bantuan imam Masjid Al-Hidayah di Bukit Pinang, dekat sini untuk untuk merukyahkan seorang lagi anaknya yang didakwa dirasuk.
Berita

"Motif Pembunuhan Dua Beranak Dipercayai Akibat Keganasan Rumah Tangga," - Polis

gempak
20/08/2024
12:10 MYT
Motif pembunuhan seorang wanita dan anak perempuannya yang ditemukan di dalam longkang di belakang sebuah bangunan terbiar berdekatan Pekan Simpang Kuala, Alor Setar, Kedah pada Isnin dipercayai akibat keganasan rumah tangga.