,
Viral

“Abang… Sempat Kalau Nak Kahwin Lain” – Enggan Ikut Permintaan Bakal Isteri, Lelaki Ini Nekad Kahwin Dengan Wanita Kanser Tahap Empat Buat Netizen Sebak

Ernalisa
24/08/2024
09:55 MYT
"Pergilah cari lain... Abang masih ada masa lagi kalau nak kahwin lain,” itulah permintaan seorang wanita pesakit kanser yang meruntun hati netizen.
Kisah cinta antara Lokman dan pasangannya, Nor Azurah Othman, 39, menjadi tular di media sosial selepas mereka disatukan ketika wanita itu sedang berjuang melawan kanser paru-paru tahap empat.

BERITA BERKAITAN : Syamel Tak Halang Anak Terjun Bidang Seni Hiburan - “Selfish Kalau Saya Nak..”

BERITA BERKAITAN : Rahsia Kekal ‘Slay’, Azfar Heri Ada Simpan… | GMW: What's In Your Bag

BERITA BERKAITAN : Kongsi ‘Quote’ Dengan Maksud Tersirat, Ruhainies Tujukan Dekat Siapa?

BERITA BERKAITAN : 12 Tahun ‘Bermasam Muka’, Kikan Dan Cokelat…? | GMW Highlights

Menerusi kiriman video yang dikongsikan kepada Gempak, proses pernikahan mereka dilakukan dalam keadaan yang begitu sederhana.
Menurut Loqman, beberapa hari sebelum mereka bernikah, Azurah sering memberitahu suaminya itu boleh meninggalkan dirinya dan memilih wanita lain sebagai isteri.
Bagaimanapun, Loqman yang juga merupakan seorang tentera tetap nekad untuk meneruskan pernikahan dengan wanita pilihan hatinya walaupun pada ketika itu Azurah terlantar di hospita.

"Tak sihat bagi saya tidak mengapa, walaupun keadaannya begitu. Yang penting isteri tetap ada disisi saya.

"Keputusan itu dibuat selepas berbincang dengan keluarga kedua belah pihak dan niat saya adalah menghalalkan isteri supaya lebih mudah untuk menjaganya. "Isteri tanya saya betul atau tidak untuk teruskan (majlis) kerana awalnya, dia tidak bagi kerana menganggap dirinya tak mampu untuk memberi saya kebahagiaan dalam keadaannya yang sebegitu.

"Tapi saya nekad juga teruskan (perkahwinan) kerana bagi saya, dia adalah wanita sempurna dan kalau boleh nak jaga dia sehingga akhir hayat saya," katanya dihubungi Gempak.
Lokman juga memaklumkan majlis akad nikah secara maya itu diadakan pada 18 Ogos lalu.
Pada tarikh tersebut, dia berada di rumah keluarga isterinya bertempat di Kampung Sungai Kelambu manakala Azurah pula di wad Hospital Kuala Lumpur (HKL).
Kata Lokman, mengikut perancangan asal majlis akad nikah sepatutnya dilaksanakan pada 7 September depan.
Namun memandangkan isteri sudah dimasukkan ke HKL, dia terpaksa mempercepatkan tarikh pernikahan mereka berdua.
"Alhamdulillah, Allah permudahkan semuanya. Tujuan saya nak cepat supaya senang saya nak jaga dia (isteri).
"Perasaan saya bercampur baur pada hari akad nikah itu, tak mampu nak berkata-kata dan hanya dapat mengalirkan air mata kerana isteri tak ada bersama.
“Tapi sebaik selesai akad nikah, saya terus ke hospital dengan ditemani kembar isteri dan keluarga untuk sarungkan cincin," ujarnya.
Mengimbas detik perkenalan, Lokman berkata, dia dan isteri sudah lama mengenali satu sama lain sejak zaman sekolah lagi kerana tinggal di kawasan berdekatan.
Bagaimanapun, Lokman berkata, dia dan isterinya mula berkawan rapat serta bertukar nombor telefon pada November tahun lalu.
Terdahulu, kisah pasangan yang menyentuh hati itu tular selepas kembar Nor Azurah, Nora Delysya, 39, memuat naik video kakak dan abang iparnya itu yang diijabkabulkan secara atas talian.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Terkini

Pengapit Lupa Jalan, Pengantin Wanita Drive Sendiri Kereta Pergi Menikah!

gempak
09/09/2024
07:55 MYT
Gelagat seorang pengantin wanita mengambil alih 'stereng' daripada rakannya yang juga pengapit mencuit hati netizen.
Sukan

Hebat! Wanita Kudung Tangan Raih Perfect 10, Atlet Memanah Paralimpik Ini Curi Perhatian Dunia

gempak
06/09/2024
18:55 MYT
Hebatnya atlet memanah paralimpik India, Sheetal Devi, 17, yang mencuri perhatian dunia apabila berjaya menampilkan persembahan cemerlang dalam Sukan Paralimpik Paris 2024.
Hiburan

“Kalau Pandai Masak Itu Satu Bonus” - Hun Haqeem Dedah Ciri-Ciri Wanita Pilihan Hati

gempak
06/09/2024
04:55 MYT
Pelakon Hun Haqeem mendedahkan kriteria wanita pilihan yang bakal menjadi suri hatinya.
Viral

Jijik! Pelanggan Sanggup Letak Sendiri Lipas Dalam Makanan Demi Makanan Percuma

gempak
05/09/2024
14:55 MYT
Sepotong video memaparkan perbuatan empat sekeluarga meletakkan lipas di atas pinggan restoran untuk makan secara percuma tular baru-baru ini.
Hiburan

Hun Haqeem Syukur 'Chemistry' Dengan Heroin Selalu Menjadi - "Kalau Penonton Suka, Saya Happy"

gempak
05/09/2024
08:25 MYT
Pelakon kacak Hun Haqeem bersyukur apabila peminat dan penonton menilai kredibiliti lakonannya bersama rakan gandingan wanita menjadi di layar kaca.