“Adakah Si Jantung Babi Ini Masih Jantung Hati Awak?” Itulah antara dialog kegemaran Syarul Ezani dalam melontarkan watak Amir iaitu lelaki yang terdesak, putus asa dan takut tidak dapat menjalani impiannya.

Namun Amir diberi jalan keluar iaitu jantung babi yang telah disediakan untuk Amir melalui kawan lamanya.

Kini, drama Si Jantung Hati sudah sampai ke penghujungnya.

Malah buat Syarul sendiri, dia juga merasai kesedihan untuk berpisah dengan mereka yang berkerja di set penggambaran yang sudah dianggap seperti satu keluarga.

Mengulas mengenai drama tersebut, Syarul berkata banyak ilmu dan pengajaran yang dipelajari ketika melakokan watak Amir.

“Dari segi diri sendiri, banyak benda yang saya dapat dari skrip dan karakter Amir ini dalam memahami macam mana kita lalui ujian, jangan menilai orang.

“Daripada segi pelakon, saya dapat bekerjasama dengan Datuk Jalaludin Hassan,banyak yang saya pelajari untuk mengembangkan diri saya sebagai pelakon.

“Banyak adegan-adegan hospital. Sebelum penggambaran memang saya terkena kemalangan, jadi sakit memang sakit yang betul.

“Jadi adegan kegemaran saya pula sebab dapat guna segala yang saya rasa dan ada untuk jayakan adegan-adegan tersebut,” jelasnya.

Selain mengagumi Jalaludin Hassan, Syarul juga memuji lakonan Jay Iswazir yang membawakan watak Sopi.

“Cara Jay Iswazir membawakan karakter Sopi dengan tenaga dia memang best sangat. Kalau tak jadi Amir, jadi Sopi pun best juga,” ujarnya.

Saksikan episod akhir Si Jantung Hati arahan Zainorhisyam Samudin (Wak Dol) esok.

Adakah jantung hati Syarul yang mampu bertahan dengan dirinya hingga episod akhir esok?

Dan apakah yang akan terjadi dengan jantung Amir serta si ‘jantung hati’ Amir iaitu Manis?

setiap hari Rabu dan Khamis pukul 9 malam di saluran Astro Ria dan Astro GO.

Si Jantung Hati bersiaran setiap Rabu dan Khamis jam 9 malam di saluran Astro Ria dan Astro GO.