Penyanyi kumpulan era 1990-an, Ady Wow, 53, bersyukur apabila mendapati hasil keputusan ujian swab COVID-19 miliknya negatif.

Namun, isterinya Fadizah Jiran dan anak bongsu mereka, Nurhadira, 8, disahkan positif virus tersebut.

Menurut Ady, doktor mengesahkan keputusan negatif itu seawal jam 6.30 pagi tadi dan dia kini dibenarkan untuk menjaga anaknya di wad kanak-kanak.

“Alhamdulillah keputusan saya negatif, saya amat bersyukur. Ini memberi saya peluang untuk menjaga anak saya. Anak bongsu saya kini ditempatkan di wad kanak-kanak Hospital Lintas sementara isteri pula di Hospital Queen Elizabeth, Kota Kinabalu, Sabah.

“Kami dibenarkan duduk bersama cuma katil sahaja berlainan. Penjaga juga perlu mematuhi SOP yang telah ditetapkan,” katanya ketika dihubungi Gempak.

Bercerita lebih lanjut, Ady mengatakan tidak menyangka isteri dan anaknya terkena jangkitan Covid 19 memandangkan mereka sekeluarga tidak keluar dari rumah dan menjaga pergaulan.

Tambah Ady lagi, keadaan isterinya kini agak teruk memandangkan dia turut disahkan mengalami masalah jangkitan paru-paru selepas positif COVID-19.

“Dia dimasukkan ke hospital pada 3 November lalu sehingga ke hari ini saya lihat dia lemah, selalu semput dan tidur sahaja.

“Setiap masa saya menelefon isteri untuk bertanyakan khabar. Ada masa dia tak angkat panggilan, ada kalanya saya dengar suara dia semput.

“Anak bongsu saya pula tidak menunjukkan sebarang simptom demam atau batuk. Dia kelihatan seperti kanak-kanak normal. Harapan saya agar isteri dan anak cepat sembuh dan boleh pulang ke rumah,” ujarnya lagi.

Ady juga sempat menitipkan pesan agar masyarakat jangan panik dan terus mengamalkan SOP yang telah ditetapkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia.

Ady kini aktif menguruskan perniagaan di Sabah dan masih menyanyi sekiranya ada undangan mengadakan persembahan.