,
Hiburan

AI Ubah Wajah Jackie Chan Lebih Muda Dalam Filem A Legend, Hasilkan Babak 10,000 Kuda Berlari Di Padang

Amri Hassan
01/08/2024
15:55 MYT
Sebagai mengikut trend Kecerdasan Buatan (AI), filem A Legend tidak terlepas daripada memanfaatkan teknologi berkenaan dalam sebahagian daripada proses pembikinannya bagi memberikan hasil luar biasa seiring dengan ledakan teknologi masa kini.
Sudah pasti, filem terbitan bersama Bona Film Group dan Shanghai Lix Entertainment itu menampilkan visual lebih mengagumkan, secara tidak langsung membuktikan naskhah terbaharu itu dihasilkan dengan mengikut peredaran teknologi masa kini bagi mencipta konsep penceritaan lebih menarik.
Perubahan wajah Jackie Chan yang nampak lebih muda dengan janaan AI menerusi filem itu menghadirkan keterujaan kepada penonton dengan kelainan yang di bawa. Penonton juga berpeluang melihat babak aksi yang diketengahkan secara lebih dinamik.
Walaupun wajah Jackie Chan yang diperbaharui secara digital menjadikan usianya tampak muda, pemandangan medan perang yang hebat dengan menampilkan lebih 10,000 kuda perang berlari di padang rumput luas tetap dirakamkan secara asli.
Sebahagian besar penggambaran filem yang antaranya dijalankan di daerah Zhaosu dalam wilayah autonomi Xinjiang Uygur itu masih menggunakan kaedah konvensional.
A Legend yang mendapat sentuhan magis daripada pengarah The Myth iaitu Stanley Tong berkisar Profesor Fang lakonan Jackie Chan iaitu seorang pakar arkeologi, menyedari bahawa tekstur pada artifak yang ditemui oleh pelajarnya semasa ekspedisi Glasier sangat mirip dengan loket jed yang pernah dilihat dalam mimpinya.
Loket itu menghubungkan alam mimpi dengan realiti. Dengan penuh rasa ingin tahu, Profesor Fang mengetuai pasukan penyelidik dalam perjalanan jauh ke Kuil Glasier, untuk mencari kebenaran di sebalik impiannya. Mereka memulakan pengembaraan hebat bersama-sama.
Filem berbahasa Kantonis dan Mandarin itu juga membariskan pelakon handalan lain seperti Lay Zhang, Na Zha, Aarif Lee, Li Chen, Peng Xiaoran serta Zheng Yecheng yang menjadikan naskhah itu lebih memberi impak dalam pelbagai aspek.
Sudah ditayangkan secara rasmi di China pada 12 Julai lalu, filem A Legend meraih pelbagai maklum balas positif daripada penonton yang terpukau dengan aksi serta lakonan ditampilkam Jackie Chan.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Bollywood

Penyanyi Bengang Dibaling Kasut, Cabar Peminat: “Siapa Buat? Naik Ke Pentas!”

gempak
09/09/2024
02:55 MYT
Penyanyi yang terkenal dengan lagu Tauba Tauba, Karan Aujla berang dan mencabar penonton yang telah membaling kasut ke arahnya sewaktu membuat persembahan di London baru-baru ini.
Hiburan

Pengarah Veteran Nafi Sengaja Cium Pelakon, Dakwa Hanya Tunjuk Contoh

gempak
09/09/2024
01:55 MYT
Pengarah dan pelakon terkenal dari Kolkata, Bengali, Arindam Sil digantung melakukan sebarang kerja seni daripada Persatuan Penerbit Timbur India selepas menerima aduan salah laku gangguan seksual yang dibuat terhadap seorang pelakon wanita.
Viral

"Dapat Mana Cerita Tu?" - Alif Teega Tak Tahu Isteri Failkan Perceraian

gempak
09/09/2024
01:07 MYT
Usahawan dan personaliti media sosial, Alif Teega mengaku terkejut dan tidak mengetahui bahawa isterinya, Aisyah Hijanah telah memfailkan perceraian di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur pada Ogos lalu.
Hollywood

Johnny Depp Tayang Gigi Baharu Lepas Dikutuk Kuning

gempak
08/09/2024
21:53 MYT
Bintang sensasi Hollywood, Johnny Depp kembali menjadi perbualan dalam kalangan peminatnya baru-baru ini.
Viral

Gara-Gara Makan Berlebihan, Kucing 'Oyen' Cecah Berat Lebih 17 Kilogram

gempak
08/09/2024
11:55 MYT
Seekor kucing jantan gergasi yang memiliki berat menyamai kanak-kanak ditemui tinggal di ruang bawah tanah sambil makan biskut dan minum sup.