Laman Utama

Aina Abdul Berbalut Dalam Plastik, Ini Simbolik Cover Albumnya!

Amri Hassan
25/10/2023
04:50 MYT
Penyanyi popular Aina Abdul tampil menjelaskan makna simbolik di sebalik dirinya berbalut dalam plastik untuk sampul hadapan albumnya.
Jelas Aina, gambar terbabit menyampaikan makna mendalam dalam kehidupan dan karier seninya selama ini.
"Untuk cover kali ini, melalui perdebatan sangat lama. Ketika sesi fotografi untuk album ini, ada lebih lima outfit.
"Tapi kenapa memilih gambar ini kerana saya sangat suka dengan elemen plastik yang membaluti Aina Abdul ini.
"Kerana apa yang saya zahirkan melalui pakaian ekstravaganza selama ini hanyalah luaran sahaja. Itu simbolik saya.
"Untuk memahami Aina Abdul ini anda kena buka layer by layer. Sebenarnya yang membaluti saya ini (plastik) sangat tebal dan banyak," katanya.
Untuk gambar terbabit, Aina menggunakan plastik pembalut makanan yang dihasilkan oleh pereka fesyen eksentrik, Behati.
Aina Abdul terus melebarkan sayap dalam kembara seni dengan melancarkan album sulung berjudul ‘IMAJI’ terbitan Aina Abdul Entertainment Sdn Bhd pada Selasa.
Dalam bidang penulisan puisi, ‘IMAJI’ bermaksud susunan kata yang dapat memberi gambaran jelas seolah-olah efek khayalan sehingga pembaca mampu untuk turut sama merasa, melihat dan mendengar emosi sebenar yang ingin diungkapkan oleh penulis.
Oleh itu, pemilihan judul ‘IMAJI’ sebagai simbolik kepada keseluruhan tema penceritaan untuk menterjemahkan seribu satu rasa bagi kesemua lagu yang dimuatkan dalam album ini dilihat cukup tepat dan sempurna kerana setiap lagu mempunyai kisah dan emosi yang ingin disampaikan.
Album ‘IMAJI’ menghimpunkan 14 buah trek istimewa hasil nukilan dan ciptaan Aina Abdul sepenuhnya termasuk single ‘Jangan Mati Rasa Itu’ yang baru sahaja dilancarkan pada 25 Ogos lalu.
Selain mengetengahkan irama balada yang sememangnya sinonim dengan Aina Abdul, album ini turut bereksperimen dengan genre yang lebih rancak seperti pop dan juga alternatif indie bagi menyuntik kelainan demi menerjah jiwa peminat.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Banyak Buat Pembedahan Plastik, Nikita Mirzani Kata: “Operasi Hidung Dengan Sinus Jauh Beza Guys”

gempak
17/07/2024
00:02 MYT
Artis sensasi Indonesia, Nikita Mirzani dilihat ikut memberi pandangan mengenai kisah beberapa rakan selebriti yang melakukan pembedahan plastik atas nama perubatan.
Gaya Hidup

Kecoh Mahalini ‘Buat Hidung’,  4 Artis Indonesia Ini Hampir Tidak Dikenali Lepas Buat Pembedahan Plastik

gempak
10/07/2024
07:51 MYT
Dunia hiburan Indonesia sedang heboh dengan penampilan baharu Mahalini yang didakwa melakukan pembedahan plastik pada bahagian hidungnya.
Hiburan

Lama Sepi! Aliff Aziz Kongsi Video Cover Lagu Hal Hebat, Tapi Hadkan Ruangan Komen?

gempak
23/06/2024
09:55 MYT
Selepas lama menyepikan diri di media sosial, pelakon dan penyanyi Aliff Aziz berkongsi sepotong video menyanyikan lagu berjudul Hal Hebat.
Hiburan

Aina Abdul, Ernie Zakri Bakal Duet Lagu Kurik Kundi! Ini Kejutan Lain Konsert Destiny Of Music

gempak
08/06/2024
18:17 MYT
Konsert Destiny of Music yang akan diadakan di Dewan Agung Tuanku Canselor UiTM Shah Alam pada 29 Jun 2024 ini tampil kelainan dengan mempersembahkan perjalanan dan perkembangan muzik dari era 80-an hingga ke masa kini.
Hiburan

“Dia Buat Pembedahan Plastik Ke?”- Perkongsian Foto Fathia Latiff Tuai Perhatian Netizen

gempak
09/05/2024
08:55 MYT
Wajah pelakon sensasi, Fathia Latiff menjadi buah mulut netizen baru-baru ini apabila dianggap kelihatan sedikit matang berbanding usianya.