,
Hiburan

Akibat Terlalu Taasub Dengan Mimpi, Seorang Lelaki Tergamak Menikam Saudara Tirinya Hingga Mati

Gempak
30/09/2024
04:55 MYT
Pelaku dikenali sebagai Nyoman Tista, 45, mengaku melakukan perbuatan itu terhadap Ketut Badung, 47, di Kabupaten Karangasem, Bali di Indonesia awal minggu lalu kerana takut jika mimpinya dibunuh oleh mangsa selama tiga hari berturut-turut akan menjadi kenyataan.
Saksi insiden itu yang juga jiran tetangga mereka, Ni Luh Sari, 41, berkata, dia melihat Nyoman menghampiri Ketut sebelum menghunus pisau pada dada kiri mangsa.
"Dia cuba melawan, namun tidak berdaya kerana luka parah yang dialaminya," kata jurucakap polis, Agus Adi Apriyoga.
Menurutnya, pelaku juga terpaksa dirawat di hospital kerana kecederaan pada tangan dan pahanya akibat bergelut dengan mangsa.
"Kami telah menyoal siasat suspek dan dia mengakui tiada sebarang masalah wujud antara mereka. Sengketa lama mereka juga sudah selesai," ujar Apriyoga sambil menambah mereka akan terus melakukan siasatan lanjut.
Ketika ini, siasatan awal polis mendapati peristiwa itu mungkin berlaku kerana dendam peribadi.
Sumber: Sinar Harian
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Wanita Suka Tayang Kemewahan Dibunuh, Mayat Disumbat Dalam Almari Pakaian

gempak
28/09/2024
13:55 MYT
Jurucakap pihak berkuasa, M Amin pada Jumaat mengesahkan tubuh mangsa ditemui dalam keadaan tangannya berikat ke belakang.
Berita

Tekan Dada Murid Guna Lutut, Guru Pusat Pendidikan GISB Dipenjara 10 Tahun

gempak
26/09/2024
05:22 MYT
Tindakan seorang guru menekan dada murid menggunakan lutut dan merotan tiga kanak-kanak di sebuah pusat pendidikan dan kebajikan GISB Holdings Sdn Bhd (GISBH) mengundang padah apabila Mahkamah Sesyen pada Khamis, menjatuhinya hukuman penjara selama 10 tahun.
Berita

16 Tahun Sorok Mayat Teman Wanita Bawah Lapisan Simen

gempak
25/09/2024
10:25 MYT
Seorang lelaki di Korea Selatan membunuh teman wanitanya ketika kejadian 16 tahun lalu dan menyembunyikan mayat mangsa di bawah lapisan simen balkoni.
Hiburan

Mahu Guna Masa Bersama Keluarga, Hana Ismail Terima Banyak Sokongan Berbanding Kecaman - “Sebab Ihsan Kami Tinggi & Berkelakuan Baik…”

gempak
24/09/2024
03:55 MYT
Personaliti TV, Hana Ismail memanjatkan rasa syukur apabila suaminya, iaitu Da'i Syed dilepaskan sementara selepas 21 hari meringkuk dalam penjara Kajang.
Berita

Kontraktor Umur 51 Tahun Dituduh Bunuh Bekas Pelumba Motosikal Negara Elly Idzlianizar

gempak
23/09/2024
08:30 MYT
Seorang kontraktor dihadapkan ke Mahkamah Majistret, di sini, hari ini atas tuduhan membunuh bekas pelumba motosikal negara, Elly Idzlianizar Ilias, 10 September lalu.
BorakSeeni