Pelakon Erry Putra meluahkan rasa kesal terhadap segelintir wanita berhijab yang memuat naik kandungan tidak senonoh di platform TikTok.

Kata Erry, aksi keterlaluan seperti mengangkang dan menayang aset tidak seharusnya dipraktikkan oleh pengguna media sosial.

"Aku main TikTok kadang-kadang benda ini buat orang pandang rendah pada pengguna. Kenapa sampai macam ni?

"Maaflah, aku jantan juga tapi kalau sampai macam ni hendakkan like tak payahlah gais, kasihan muslimah lain.

"Orang bukan muslim tengok mereka cakap apa pula pada orang muslim.

"Mereka non muslim pun tak buat macam ni gais. Ini sudah melampau bagi saya," tulisnya menerusi entri di Instagram baru-baru ini.

Emm aku player tik tok gais kadang benda2 ni buat org pandang rendah pada user tik tok nape sampai cam ni maaf la ... Aku jantan gk tapi kalau sampai cam ni nk kan like xyah la gais kesian muslimah lain.. org bukan muslim tgok depa ckp apa plak kat org muslim.. diaorg non muslim pun xbuat cam ni gais..this is to much for me... sorry i dislike this user ?

A post shared by My Name Is Pyro? (@errypu7ra) on


Dalam video yang diambil dari TikTok itu, seorang wanita bertudung senteng dan berbaju putih ketat memaparkan aksi kurang sopan dipercayai ketika di dalam sebuah kenderaan awam.

Suara Erry itu disambut baik oleh netizen dan menyifatkan majoriti pengguna TikTok mudah terpengaruh dengan cara dan isi kandungan dari negara luar.

Sekali gus, ia mencalarkan maruah golongan wanita berhijab.