Berita

"Aku Tau Bertudung Tu Wajib, Tapi ....." - Mila Jirin Dedah Pengalaman Ketika Mula Berhijab

Rozaimi Zubaidi
26/04/2019
02:17 MYT
Penyanyi dan bekas Juara Akademi Fantasia musim kelima, Mila Jirin mengakui mempunyai perasaan ragu-ragu ketika mengambil keputusan untuk berhijab.
Menerusi entri di Instagram (IG), Mila berkongsi pengalaman awal yang dihadapinya ketika berhijab.
"Waktu saya nekad berhijab tahun 2014. Hati saya terdetik, "Sampai bila aku nak hidup dalam lagha? Aku tau bertudung tu wajib tapi kenapa aku menidakkan kewajiban itu?"
"Saya berdoa 'Ya Allah Bimbing Aku Ya Allah, Jangan Bolak Balikkan Hatiku Ya Allah'. Ada juga bisikan bisikan syaitan bermain main diminda 'Macam mana jika tak ada orang panggil show lagi? Lepas bertudung?' Arghhh saya kuatkan hati. 'Rezeki dari ALLAH bukan dari Manusia.
"Benar rezeki itu milik Allah. Walaupun rezeki dalam dunia seni kurang tetapi Allah gantikan rezeki yang lebih baik dalam perniagaan. Saya bersyukur dengan segala rezeki yang Allah pinjamkan.

Waktu saya NEKAD BERHIJAB tahun 2014...Hati saya TERDETIK, "Sampai bila aku nak hidup dalam lagha?? Aku tau BERTUDUNG tu WAJIB tapi kenapa aku MENIDAKKAN kewajiban itu??" . . Saya berdoa "Ya Allah Bimbing Aku Ya Allah....Jangan Bolak Balikkan Hatiku Ya Allah"....Ada juga bisikan bisikan syaitan bermain main diminda "Macam mana jika tak ada orang panggil show lagi?? Lepas bertudung??"...Arghhh saya KUATKAN HATI.... "REZEKI dari ALLAH bukan dari Manusia... . . BENAR REZEKI ITU MILIK ALLAH.... Walaupun rezeki dalam dunia seni kurang tetapi Allah gantikan rezeki yang LEBIH BAIK dalam perniagaan...Saya bersyukur dengan segala rezeki yang Allah pinjamkan... . . Walaupun dah bertudung, nak KEKAL ISTIQOMAH dalam menutup aurat bukan mudah...kena pilih kawan yang baik yang sering mengajak kita kearah kebaikkan.. . . BEST Kawan dengan sahabat2 yang baik ni, kita JADI POSITIVE dan kita jadi BERLUMBA LUMBA Nak kejar kebaikkan... . . Insya Allah, moga Allah tetapkan iman dan beri hidayah buat kita semua... . . ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤ . . WEDDING PACKAGE : @bizmilla_catering @bizmilla_insya_hall_kl @bizmilla_amza_hall_kajang . . WEDDING DRESS & NIKAH ATTIRE : @thebridalfactory . . UMRAH & HOLIDAY PACKAGE : @bizmillatravel . . WEDDING & BANQUET EQUIPMENT : @bizmilla_trading . . DINNER THAI SEAFOOD : @restoran_embun_urai

A post shared by B I Z M I L L A (@mila_jirin) on

"Walaupun dah bertudung, nak kekal istiqamah dalam menutup aurat bukan mudah. kena pilih kawan yang baik yang sering mengajak kita kearah kebaikkan.
"Best kawan dengan sahabat-sahabat yang baik ni, kita jadi positif dan kita jadi berlumba-lumba nak kejar kebaikkan. Insya Allah, moga Allah tetapkan iman dan beri hidayah buat kita semua," tulisnya.
Menerusi ruangan komen rata-rata kagum dengan keputusan yang dilakukan oleh Mila dan mendoakan dia semakin dimurahkan rezeki dalam perniagaan.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Sering Dipanggil ‘Aunty’, Sarah Suhairi Sedia Bergelar Ibu

gempak
26/07/2024
04:55 MYT
Menurut Sarah, dia sedia maklum status Aswad sebagai duda anak tiga namun itu tidak menjadi halangan untuk mereka berkenalan dan mendirikan rumah tangga.
Hiburan

"Alhamdulillah Adira Bagi Saya Peluang" - Datuk Red

gempak
23/07/2024
07:45 MYT
Susulan daripada pendedahan percintaaan yang dibuat melalui siaran langsung di aplikasi TikTok, Datuk Red tampil mengesahkan hubungannya bersama bekas isteri, Adira Suhaimi.
Hiburan

Mila Jirin Berdepan Detik Cemas Di China, Kereta Berhenti Mengejut Di Highway Sebab Tayar Pecah! - “Kenderaan Berat Laju, Lori Trailer Hon”

gempak
23/07/2024
05:50 MYT
Penyanyi dan usahawan, Mila Jirin berdepan detik cemas apabila pemandu keretanya terpaksa menghentikan kenderaan yang dinaiki secara mengejut di pertengahan lebuh raya akibat tayar pecah.
Hiburan

Generasi DFP Kumpul 15 Artis Muda Pelbagai Genre! Konsert Pertama Fadzly, Syiqin Azln, Ruhil Ariana Wilson, Ee Vone & LOKO 24 Julai Ini

gempak
20/07/2024
11:04 MYT
Dewan Filharmonik PETRONAS (DFP) telah melancarkan sebuah inisiatif baharu yang dinamakan Generasi DFP bagi menyokong landskap industri muzik dan seni di Malaysia.
Hiburan

Wanita Nafi Jadi Sugar Mummy Artis Remaja Fikry Kiki - "Tuduhan Itu Tak Sepatutnya Berlaku"

gempak
20/07/2024
02:55 MYT
Usahawan dan pempengaruh sensasi, Bulan atau nama sebenarnya Mabel Ira Bulan, menafikan tuduhan 'membela' artis remaja Fikry Kiki.