Meskipun Alya Iman sudah memberi kenyataan dirinya kini sedang bahagia dengan kekasih baru dan ‘move-on’, warganet nampaknya masih belum berundur.

Tinjaun Gempak di laman sosial Alya dan kekasihnya Ridhwan Rosli mendapati, masih ada kata-kata kesat dilemparkan warganet kepada mereka.

Pada Aidiladha lalu, Alya dan Ridhwan masing-masing memuat naik foto bersama di IG namun ramai yang masih tidak berpuas hati.

Alya telah menerima lebih 1,500 komen pada foto tersebut yang rata-ratanya meninggalkan komen serta menyindir pasangan terbabit.

“Nanti tolong listkan barang yang dapat dari Ridhwan ni ya.

“Wow! Mangsa terbaru.

“Memang taste lelaki kaya dan dah ada anak ke?,” antara komen ditinggalkan warganet pada foto yang dimuatnaik Alya.

Sementara itu diruangan komen foto yang sama di IG Ridhwan, ada warganet mempersoalkan kesanggupannya menerima Alya sebagai kekasih.

Bagaimanapun ada pengikut di IG yang mendoakan hubungan Ridhwan dan Alya berkekalan disamping mengabaikan komen-komen negatif warganet.

Mereka juga meminta orang ramai berhenti mengecam Alya dan mendoakan yang terbaik buatnya dan pasangan.

“Sudah-sudah la tu kecam dia. Kita doakan yang baik-baik saja. Takut nanti kata-kata negatif kita tu jadi fitnah pulak sebab menghasut orang lain yang baca, pastu dah catat dosa pulak.

“Insha-Allah kita doakan yang baik-baik untuk orang, malaikat aminkan doa yang baik tu untuk kita juga.

“Tapi kalau kita doa yang buruk-buruk kat orang, malaikat aminkan doa yang buruk tu kat diri kita sendiri ja, haa kan dah kena balik.

“Mungkin dengan doa-doa yang baik dari netizen dia akan berubah? Mana la kita tahu kan?,” tegur seorang warganet merujuk kepada komen-komen negatif yang ditinggalkan.

Terdahulu Alya Iman, 19, pernah mencetuskan kontroversi panas bertunang dengan suami orang sehingga dilabel sebagai perosak rumah tangga oleh warganet.