Pelakon Amar Asyraf, 35, tampil dengan perubahan baru apabila memilih untuk mengenakan serban dalam pemakaian sehariannya.

Menurut Amar atau nama sebenarnya Amar Asyraf Zailuddin berkata dia sudah menyertai kelas tabligh sejak Januari lalu bersama rakan artis yang lain.

Akuinya penghijrahan itu berlaku secara mendadak namun dia berharap agar dirinya terus kekal beristiqamah.

"Saya idolakan Nabi Muhammad dan sudah tentu kalau boleh kita pun nak ikut contoh pemakaian seperti Nabi, insya-Allah.

"Saya mula sertai kelas tabligh sejak bulan Januari lalu dan antara rakan artis yang sama-sama dengan saya ialah Datuk Nash, Ali XPDC dan Hafiz Suip.

"Memang nampak seperti mendadak (perubahan Amar) tapi itulah dia keajaiban hidayah daripada Allah SWT.. Doakan semoga saya terus istiqamah," katanya kepada Gempak.

Amar ditemui ketika majlis perasmian Bazar Ramadan Gelek Raya 2021 yang diadakan di Aeon Big, Seksyen 23, Shah Alam, pada Ahad.



Dalam pada itu, pelakon filem Ratu Kala Jengking: Puteri Keranda menyatakan dia akan terus kekal aktif dalam bidang lakonan dengan imej terkini.

Bagaimanapun, anak kelahiran dari negeri Melaka ini akan cuba sedaya upaya untuk mengelak daripada melakukan babak bersentuhan dengan pelakon wanita.

"Saya masih nak terus berada dalam bidang ini... walaupun begitu mungkin saya akan kurangkan babak bersentuhan dengan pelakon wanita.

"Saya faham ada orang yang terus tak nak pegang (bila dah berhijrah) tapi lakonan perlu ikut logik.

"Kalau ada adegan yang tidak boleh sangat nak tipu dengan teknik kamera, mungkin saya terpaksa buat juga..

"Tapi kalau boleh saya minta pada Allah tunjukkan jalan yang ada," katanya lagi.

Dalam perkembangan lain, Amar dan isteri, Arna Salleh menjual produk sambal balado dan choco jar jenamanya sendiri.

Bazar Ramadan Gelek Raya 2021 juga menampilkan barisan selebriti lain seperti Shah Iskandar, Shah Gegar, Shaheizy Sam, Datin Alyah, Riezman Khuzaimi, Putera Amaris, Iqram Dinzly, Karl Shafek, Fedtri Yahya dan ramai lagi.