Viral

Ambil Inspirasi #GMWA, Hafiz Mahamad Sukses Anjurkan Anugerah Ainaa Super 7 - “Ikutkan Cecah Juga La Million…”

Asyikin Mayudin
19/02/2024
11:50 MYT
Lazimnya, penganjuran pentas anugerah berprestij hanya dapat dirasai oleh golongan elit, selebriti atau mereka yang mempunyai nama besar dalam industri masing-masing.
BERITA TRENDING: #GMWA2022 : Hafiz Mahamad Mahu Tunai Janji, 70 Pekerja Bakal Terima Bonus Sebulan Gaji - “Keseluruhan…
Namun buat pertama kalinya, pasangan pengasas serta pempengaruh media sosial, Hafiz Mahamad dan Syafiqah Aina terus memperkasa dan memartabatkan nama usahawan mereka melalui penganjuran Anugerah AINAA Super Seven Awards sempena ulang tahun AINAA ke-7.
Menurut Hafiz, anugerah tersebut diwujudkan selepas dia dinobatkan sebagai pemenang utama Anugerah Gempak Most Wanted 2022 pada tahun lepas.
“Alhamdulillah, kami sangat gembira sebab saya tak sangka kita boleh adakan satu anugerah dan berikan suasana itu kepada orang-orang susah tapi rajin berusaha.
“Bagi saya, mungkin mereka ini mampu tengok dekat TV anugerah yang berprestij, suasana macam ini tapi untuk mereka rasai itu mungkin hanya angan-angan.
“Tapi Alhamdulillah, saya wujudkan anugerah ini bagi orang-orang ini rasa. Saya rancangan perkara ini ketika waktu saya memang dua anugerah Influencer,” katanya kepada Gempak.
Enggan menyebut kos keseluruhan yang dikeluarkan oleh pihaknya, Hafiz berkata malam anugerah itu diadakan hanya untuk membuatkan usahawan-usahawannya berasa gembira.
“Untuk kebiasaannya, jumlah itu saya tak kongsikan sebab takut orang punya persepsi lain-lain kan. Tapi Alhamdulillah, ada potion atau bajet kita yang sediakan, untuk usahawan kita gembira.
“Ikutkan cecah juga la million itu. Sebab ada hadiah seperti tunai haji. Tapi kalau untuk acara malam ini saja mungkin cecah ratusan ribu,” ujarnya lagi.
Antara kategori yang dipertandingkan pada malam itu adalahi kategori Usahawan AINAA BBNU, AINAA Best Creator Award, AINAA Super Inspirational Award dan Usahawan AINAA Paling Popular.
Fasa undian telah bermula dari 18 Januari dan berakhir pada 17 Februari 2024.
Penghargaan istimewa buat semua usahawan AINAA yang telah berjaya mencapai hasil jualan tinggi pada tahun 2023 turut berlangsung pada malam itu.
Antara hadiah yang dimenangi oleh usahawan-usahawan ini adalah satu pakej haji, dua buah kereta Perodua Axia, 21 pakej umrah, 3 pakej percutian Maldives serta lebih dari 10 buah iPhone 15 Pro.
Malam kemuncak AINAA Super Seven Awards telah berlangsung di Zepp KL pada 18 Februari 2024 dengan menghimpunkan lebih dari 1500 orang usahawan AINAA dari serata Malaysia.
Majlis anugerah tersebut juga telah menyaksikan persembahan-persembahan hebat dari penyanyi popular Ernie Zakri, ratu rock Ella serta band kegilaan ramai Bunkface.
Turut dijemput hadir ke majlis ini adalah beberapa orang selebriti dan pempengaruh media sosial lain seperti Elfira Loy, Emy Chacha, Muhammad Noor, Akmal Hizzat, Fatin Noraishah, Acap S, Athirah Kamaruzzaman dan ramai lagi.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

"Saya Pernah Berhenti Belajar Kerana Masalah Kewangan, Keluarga Sangat Susah" - Ezzah Nellysa

gempak
16/03/2024
04:31 MYT
AINAA Super Seven Awards telah menobatkan Ezzah Nellysa sebagai Usahawan AINAA Paling Popular sekali gus membawa pulang trofi kemenangan kategori utama.
Viral

Pertahankan Hafiz Mahamad, Erma Fatima Dikecam Netizen - “Aku Percaya Dia Tak Berniat Untuk Konten Kerana…”

gempak
07/03/2024
07:25 MYT
Alamak...
Viral

Dituduh Berhimpit Cium Hajarul Aswad Demi Konten, Hafiz Mahamad Mohon Maaf! - "Ia Dirakam Atas Dasar Kenangan"

gempak
05/03/2024
00:24 MYT
Penjelasan Hafiz Mahamad
Viral

"Haram Cium Hajar Aswad Jika Bahayakan Diri & Orang Lain" - Dr Zul

gempak
04/03/2024
02:55 MYT
Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri menegur tindakan segelintir individu yang cenderung merakamkan content ketika mengerjakan umrah di Makkah.
Viral

Kongsi Video ‘Bergelut’ Bantu Kakitangan Cium Hajarul Aswad, Hafiz Mahamad Tuai Kritikan

gempak
03/03/2024
23:55 MYT
Usahawan dan pencipta kandungan, Hafiz Mahamad sekali lagi menuai perhatian gara-gara memuat naik sepotong video yang memperlihatkan dirinya ‘bergelut’ untuk mencium Hajarul Aswad