Semenjak fenomena Bottle Cap Challenge melanda dunia, ramai pihak tidak ketinggalan untuk mencuba cabaran terbabit, termasuklah golongan selebriti.

Penyanyi tempatan, Datin Alyah turut sama mencuba cabaran terbabit.

Memuat naik dua entri video cabaran #BottleCapChallenge di laman Instagram miliknya, aksi Alyah menghiburkan pengikut dan peminatnya.

Video pertama yang dimuat naik telah mengundang tawa warganet apabila Alyah mengelat dan membuka penutup botol dengan tangannya sendiri.

Test 1 2 3....Ok Alyah nak cuba juga...aci ke tak aci??? #bottlecapchallenge #meluruh2019

A post shared by Alyah Abu Hasan (@alyah81) on

Akak mampu ok..... #bottlecapchallenge #meluruh 2019

A post shared by Alyah Abu Hasan (@alyah81) on


Video kedua pula menyaksikan penyanyi yang popular dengan lagu Jutaan Purnama itu menunjukkan skil vokalnya.

BACA: Bottle Cap Challenge Hanya Guna Suara? Mariah Carey Paling Champion

Persis video #BottleCapChallenge yang dimuat naik oleh penyanyi antarabangsa Mariah Carey, Alyah membuka penutup botol dengan hanya menggunakan alunan suara gemersiknya... Wow!

Bottle Cap Challenge yang mula tular ini memerlukan anda untuk membuka penutup botol dengan tendangan ‘side-kick’ tanpa menjatuhkan botol tersebut.

Selain Carey, antara selebriti antarabangsa lain yang gila bermain cabaran ini adalah John Mayer, Jason Statham, Ellie Goulding dan Donnie Yen yang hebat menendang penutup botol sambil menutup mata.

Selain Alyah, selebriti Malaysia juga tidak ketinggalan apabila Hairul Azreen, Radin Era, Aeril Zafril, Andi Bernadee dan ramai lagi turut sama mencuba aksi ini.