Laman Utama

Amitabh Bachchan Terima Anugerah Pencapaian Sepanjang Hayat Di Arab Saudi

Awani
27/01/2023
04:26 MYT
Pelakon veteran Bollywood, Amitabh Bachchan berjaya membawa pulang trofi Anugerah Pencapaian Sepanjang Hayat di Anugerah Joy 2023 di Arab Saudi, baru-baru ini, atas sumbangannya kepada industri perfileman India.
Menerusi laman Instagramnya, Bachchan memuat naik hantaran berbentuk video beliau merakamkan ucapan terima kasih semasa menerima anugerah.
Hantaran berkenaan turut memaparkan beberapa klip daripada filem lakonan lagenda berusia 81 tahun itu.
“Terima kasih yang tidak terhingga atas kasih sayang, keprihatinan anda dan untuk penghormatan ini,” tulis beliau dalam kapsyen.
Dalam ucapannya, seniman itu menyebut, kunjungan beliau ke Arab Saudi merupakan lawatan pertama dan pastinya bukan yang terakhir.
“Saya sentiasa percaya bahawa pawagam adalah medium hiburan dan ia adalah medium yang menyatukan orang ramai dan mengintegrasikan masyarakat manusia.
“Kita datang dari pelbagai lapisan kehidupan dan datang dari laluan dunia berbeza, tetapi apabila menonton sesuatu, kita ketawa pada jenaka sama dan menangis pada perkara yang sama. Kita berkumpul di sebuah platform,” katanya.
Amitabh dalam masa sama menyatakan kebanggaan beliau berpeluang menjadi sebahagian kecil daripada komuniti industri perfileman di India.
“Apabila anda menghormati saya hari ini, anda menghormati industri filem negara saya, anda menghormati negara saya,” tambahnya lagi.
Pada acara itu, Amitabh turut ditemani ahli keluarganya termasuk Shweta Bachchan Nanda dan Abhishek Bachchan.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Pemandu E-Hailing Terima Anugerah Berkat Derma Darah Sebanyak 158 Kali

gempak
13/07/2024
14:55 MYT
Berkat menderma darah sebanyak 158 kali membolehkan pemandu e-hailing Kang Eng Tean, 50, menerima anugerah sebagai penderma darah terbanyak di Kelantan.
Berita

Lebih 1.8 Juta Umat Islam Seluruh Dunia Tunai Ibadat Haji Tahun Ini

gempak
16/06/2024
09:07 MYT
Sebanyak 1,833,164 umat Islam dari seluruh dunia menunaikan ibadat haji tahun ini, menurut Pihak Berkuasa Am bagi Statistik Arab Saudi.
Hiburan

Netizen Kritik Cara Berdialog Bahasa Indonesia Meerqeen, Tuan Badan Komen; "Itu Hari Pertama Shooting, Jadi ..."

gempak
04/06/2024
08:55 MYT
Bintang muda, Meerqeen menerima dengan hati terbuka segala kritikan yang dibuat oleh netizen Malaysia gara-gara dialog nya di dalam sebuah drama negara seberang disifatkan sebilangan warganet sebagai pelik dan agak 'cringe'.
Hiburan

Penjelasan Ning Baizura Terhadap Isu ‘Who’s That’ & All Eyes On Rafah Tuai Pelbagai Respons Netizen

gempak
19/05/2024
03:55 MYT
Respons penyanyi Ning Baizura mengenai isu dilabel tidak sensitif dengan situasi yang sedang berlaku di Palestin mendapat perhatian ramai.
Viral

Guru Bukan Islam ‘Terkesima’ Terima Sejadah, Tasbih Digital Sempena Hari Guru

gempak
17/05/2024
04:30 MYT
Seorang guru terhibur kerana telah menerima hadiah selembar sejadah dan tasbih digital daripada salah seorang anak muridnya sempena sambutan Hari Guru baru-baru ini.