Berita

Anak Hilang Di KLIA2 Rupa-Rupanya Ada Dalam Pesawat

Gempak
21/06/2024
01:55 MYT
Setiap keluarga yang memiliki anak autisme sudah pasti menghadapi pelbagai ujian besar dan mereka sahaja yang mampu menggalas tanggungjawab berat itu.
Norliza Abd Ghani, 53, berkata, anak istimewanya, Fara Nabila Alias, 34, pernah hilang ketika mereka sekeluarga beratur di ruang pelepasan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur 2 (KLIA2) semasa mahu menunaikan umrah pada tahun 2018.
“Masa itu saya bergilir-gilir dengan suami mengambil wuduk kerana penerbangan kami pada waktu subuh. Semasa suami sedang menjaga Fara Nabila dan adiknya yang juga seorang anak istimewa, Firjani, petugas yang memeriksa tiket meminta mereka bergerak ke hadapan terlebih dahulu.
“Suami memberitahu petugas itu mereka menunggu saya yang masih di tandas. Selepas petugas itu beredar, suami saya terkejut apabila Fara tiada di sisinya,” katanya kepada Sinar Harian.
Jelasnya, selepas lebih 10 minit, suaminya berusaha mencari anak sulung daripada tujuh beradik itu dan petugas yang sama meminta dia menelefon suami tetapi dia seolah-olah kelu dan kaku ketika itu.
“Akhirnya petugas itu meminta suami untuk segera ke ruangan pelepasan kerana kapal terbang akan berlepas dan khuatir penumpang lain tidak puas hati kerana menunggu lama,” jelas Norliza.
Namun, mereka berdua terkejut apabila mendapati Fara Nabila sudah ada di dalam kapal terbang itu. Malah kami diberitahu oleh pramugari yang Fara seorang diri dan meminta petugas untuk memanggil keluarganya segera.
“Tetapi saya sendiri pelik dan hairan bagaimana Fara boleh masuk ke dalam kabin kerana pasport serta tiketnya ada bersama suami,” katanya.
Sumber - Sinar Harian
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Banglo Dirobohkan Jadi Tumpuan, Dari Juara Tilawah Al-Quran Allahyarham Sharifah Aini Jadi Permata Seni Negara

gempak
03/07/2024
11:48 MYT
Saat ini antara berita berkaitan hiburan yang menjadi perhatian adalah kediaman yang pernah menjadi milik Allahyarham Biduanita Sharifah Aini dirobohkan pihak pemaju selepas banglo tersebut dijual oleh anaknya, Aliff Omar Ali, 42.
Hiburan

“Sedih Jual Rumah, Tapi Keputusan Yang Betul Untuk Dilakukan” - Anak Allahyarham Sharifah Aini

gempak
02/07/2024
15:04 MYT
Anak kepada Biduanita Negara, Allahyarham Datuk Sharifah Aini, Aliff Omar Ali mengakui sedih dengan keputusan menjual kediaman ibunya yang terletak di Petaling Jaya.
Viral

Bapa Mengamuk Ustaz Gunting Rambut Anak - "Rambut Panjang Tak Masuk Mereka..."

gempak
02/07/2024
08:55 MYT
Seorang individu meluahkan rasa berans selepas seoranng guru sebuah sekolah agama dipercayai memotong rambut anak lelakinya tanpa meminta izin.
Viral

Pekerja Turkiye Enggan Isi Minyak Pesawat Israel

gempak
01/07/2024
13:44 MYT
Syarikat penerbangan nasional Israel, El Al memaklumkan pada 30 Jun yang penerbangannya dari Warsaw ke Tel Aviv tidak dibenarkan mengisi petrol di lapangan terbang Antalya selepas melakukan pendaratan kecemasan untuk memindahkan penumpang atas sebab perubatan.
Hiburan

Achey Berang Pasangan Pilih Konsep 'Child Free' & Anggap Anak Beban - "Mak, Nenek Moyang Awak Pun Agak Menyesal Bila…”

gempak
01/07/2024
06:55 MYT
Tular video di laman sosial memperlihatkan sepasang suami isteri yang mengakui mereka memilih untuk berkahwin tapi tidak mahu zuriat yang mendapat pelbagai reaksi daripada wargamaya dan selebriti tempatan.