Aksi duet di antara penyanyi terkenal Kris Dayanti dan bekas suaminya, Anang Hermasyah yang berlaku secara spontan di sebuah konsert baru-baru ini menarik perhatian umum.

Hal ini kerana perceraian kedua selebriti tersebut diketahui kerana Kris Dayanti berlaku curang malah mengaku hamil anak dari suaminya sekarang, Raul Lemos.

Sejak itu bukan hanya hubungan Kris Dayanti dan Anang renggang tetapi anak-anak mereka seperti Aurel juga tidak segan mengaku pernah membenci ibunya.

Namun setelah berbelas tahun bercerai dan kini keduanya mempunyai cucu, hubungan Kris Dayanti bersama Anang dilihat sudah semakin membaik.

Ia dibuktikan apabila Anang menyambut permintaan bekas isterinya untuk berduet di konsert Kris Dayanti yang berlangsung minggu lalu, Konsert Semesta.

Anang dan Kris Dayanti yang pernah menjadi pasangan duet dan memiliki banyak lagu hit bersama itu telah mendendangkan salah satu tembang popular mereka, Cinta.

Cinta dirakamkan pada tahun 1996 dan sejak mereka bercerai pada 2009, Kris Dayanti dan Anang tidak pernah lagi menyanyikan lagu tersebut bersama.

Melihat kepada keakraban yang kembali terjalin, isteri Anang, Ashanty mengaku sedikit pun tidak timbul rasa cemburu.

Malah dia menjadi orang paling gembira melihat perkembangan tersebut.



Sementelah kata Ashanty dia sudah menganggap hubungannya dengan Kris Dayanti seperti adik dan kakak selain menyifatkan mereka adalah keluarga.

"Saya senang dan okay kerana namanya sudah seperti kakak adik. Sudah seperti keluarga, sudah tidak ada fikiran yang aneh-aneh lah," ujar Ashanty seperti dilaporkan Kompas.

Mengulas lanjut, Ashanty juga melihat duet Kris Dayanti dan Anang adalah wajar.

“Jadi kalau nyanyi lagu Cinta itu kenapa ya? Kan ia sesuatu yang memang karya mereka yang dulu sempat pastinya booming,” katanya.

Ashanty juga mengatakan hubungan Kris Dayanti dan Anang sudah lama baik.