,
Hiburan

Anting-Anting Didakwa Ada Unsur Iluminati, Ayda Jebat Enggan Layan Benda Remeh

Kamaruddin Razal
06/02/2020
10:37 MYT
Pelakon dan penyanyi Ayda Jebat enggan melayan dakwaan yang membabitkan dirinya dengan unsur iluminati.
Pada Ahad lalu, Ayda muncul dalam siaran langsung program Melodi di TV3 dan menggayakan anting-anting berbentuk segi tiga.
Aksesori terbabit didakwa berunsurkan iluminati dan menjadi buah mulut netizen yang tidak bertanggungjawab di laman sosial.
"Saya malas nak layan perkara remeh. Apa yang saya gayakan hanya sekadar fesyen semata-mata. Tak perlu takut dengan apa yang saya pakai kerana saya masih waras dan berpegang teguh dengan ajaran Islam.
"Janganlah takut dengan bentuk anting-anting saya, tapi takutlah dengan mata sendiri yang gemar mencari silap orang lain," kata Ayda.
Tegas Ayda, apa yang digayakan hanyalah sekadar aksesori fesyen yang tidak membawa apa-apa maksud khurafat.
"Saya ingin berpesan kepada orang luar, berhenti bercakap dan menuduh perkara yang tidak benar. Saya masih ada pegangan dan masih waras, saya tahu mana satu baik mana satu buruk.
"Saya tak akan melakukan perkara yang bertentangan dengan norma masyarakat dan sebagai seorang selebriti saya tak akan melakukan sesuatu yang buruk yang boleh mencemarkan nama saya dan keluarga," katanya lagi.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
the-hardest-singing-show

THSS: Raih Naib Juara The Hardest Singing Show, Ayda Jebat Tumpang Gembira Kemenangan Aepul

gempak
15/07/2024
10:30 MYT
Penyanyi Ayda Jebat memaklumkan bahawa dia tidak berasa ralat dalam dirinya walaupun mendapat tempat kedua di konsert final The Hardest Singing Show musim pertama malam tadi.
the-hardest-singing-show

THSS: Aepul Roza Dinobat Juara, Bawa Pulang RM150,000! - "Saya Terkejut, Tak Pernah Menang Apa-Apa"

gempak
14/07/2024
16:10 MYT
Tahniah!
the-hardest-singing-show

THSS: Didakwa Tak Nasihat Isteri, Nabil Mahir Terima Teguran Netizen Dengan Terbuka

gempak
08/07/2024
13:55 MYT
Suami kepada penyanyi, Ayda Jebat iaitu Nabil Mahir tampil mengulas dakwaan netizen mengenaidirinya yang tidak menjalankan peranan sebagai suami dengan baik.
Hiburan

THSS: Salah Landing Hingga Terkena Bahagian Czer Sewaktu Latihan, Ayda Jebat Kongsi Keadaan Terkini

gempak
07/07/2024
09:55 MYT
Penyanyi Ayda Jebat memaklumkan bahawa tempat pembedahan bersalin (czer) di perutnya berdenyut ketika melakukan latihan bagi minggu ke-8 The Hardest Singing Show.
the-hardest-singing-show

Ayda Jebat Pesan Kepada Peminat Jangan Sesekali Bercakap Buruk Mengenai Artis Lain Di Media Sosial

gempak
09/06/2024
02:47 MYT
Penyanyi dan pelakon Ayda Jebat mendedahkan sebab mengapa dia meluahkan perasaan mengenai rasa tidak suka sesetengah kelompok individu terhadapnya dirinya, terutama ketika dia kini sedang mengikuti pertandingan The Hardest Singing Show (THSS).