Pelakon Indonesia, Galih Ginanjar akui menyesal dengan sikapnya yang kerap menyakiti hati bekas isterinya, Fairuz A Rafiq sebelum ini.

BACA: Hina Kemaluan Bau Ikan Masin, Pelakon Indonesia Dipenjara 2 Tahun!

BACA: "Kawan-Kawan Ejek 'Ikan Asin'" - Anak Jadi Mangsa Buli Di Sekolah

BACA: Pernah Hina Kemaluan Bekas Isteri Bau Ikan Masin, Pelakon Indonesia Gatal-Gatal Dalam Penjara


Malah, Galih yang dibebaskan dari penjara ekoran kes menghina kemaluan bekas isterinya itu menangis mengenangkan sikap egonya yang pernah menuntut untuk melakukan ujian DNA buat anaknya, King Faaz.

Menerusi temu bual dalam saluran YouTube HAS Creative baru-baru ini, Galih juga akui teringin untuk bertemu dengan anaknya.

"Daddy minta maaf atas kelakuan daddy terhadap mommy. Sampai sekarang daddy belum jadi ayah yang baik buat kamu.

"Saya cuma ingin bertemu, bertemu saja. Kalau anak saya nak marahkan saya, saya terima saja kerana saya sedar saya sudah melakukan kesalahan besar.

"Ternyata inilah teguran Tuhan buat saya. Mungkin satu masa, bila dosa saya habis ditebus mungkin saya boleh bertemu. Jadi, saya anggap sekarang waktu untuk memperbaiki diri dulu.

"Saya bangga dengan anak saya yang mampu menghafal al-Quran dengan bagus. Terima kasih buat Sonny, Fairuz dan keluarga yang mendidiknya dengan baik," ujarnya.

Bagaimanapun, bekas suami kepada pelakon Barbie Kumalasari itu menegaskan dia tidak berniat untuk merebut hak penjagaan Faaz dari Fairuz.

"Sebenarnya saya tak mahu merebut hak penjagaan, kita tunggu keputusan mahkamah. Hak penjagaan anak ada pada ibunya, tapi tak menghalang seorang ayah untuk menyalurkan kasih sayangnya," tegasnya.

Dalam pada itu, sepotong rakaman rancangan temu bual menyaksian Faaz berbicara tentang peranan lelaki turut tular di media sosial.

"Jadi lelaki itu harus kuat. Lelaki yang kuat itu bukan seenaknya menyakiti hati orang, apa lagi hati perempuan. Lelaki kuat itu melindungi perempuan," ucapnya.

A post shared by BERITA & INFO VIRAL (@lambegosiip)


Galih dihukum penjara selama dua tahun empat bulan selepas terbukti bersalah menghina dan mengaibkan Fairuz dalam satu wawancara yang disiarkan di YouTube.

Dalam wawancara tersebut, Galih secara terbuka mendedahkan cerita tentang kemaluan bekas isterinya yang disifatkan berbau seperti ikan masin.

Selain Galih, YouTuber Rey Utami dan Pablo Benua masing-masing dihukum penjara setahun empat bulan dan setahun lapan bulan.

Galih bagaimanapun dibebaskan lebih awal secara bersyarat pada Disember tahun lalu.