Bahang acara berprestij popular iaitu Anugerah Akademi ke-95 (Oscars 2023) masih terasa hingga ke hari ini.

Malah, menjadi kebanggaan negara apabila pelakon Hollywood kelahiran Malaysia, Tan Sri Michelle Yeoh berjaya merangkul anugerah Pelakon Wanita Terbaik pada acara tersebut menerusi lakonan hebatnya dalam filem Everything Everywhere All At Once.

Selain filem Everything Everywhere All At Once yang berjaya membawa pulang beberapa anugerah, filem box officelain yang berjaya memecah panggung turut dinobatkan sebagai pemenang.

Oleh itu, jom kami kongsikan kepada anda lima filem yang berjaya di Oscar 2023 yang boleh ditonton menerusi platform Astro Go:

#1. Everything Everywhere All At Once

Evelyn Quan Wang, wanita Amerika berbangsa Cina mempunyai kedai dobi layan diri bersama suaminya. Ketegangan memuncak kerana bisnes diaudit IRS. Evelyn kemudian diberitahu alam semesta yang selari dengan suaminya krisis anjak antara dimensi akan merungkai realiti. Kini, dia perlu hubungkan versi alam semesta yang selari dengan dirinya bagi menghalang makhluk berkuasa memusnahkan dunia pelbagai.

#2. Top Gun

Setelah 30 tahun berkhidmat sebagai juruterbang tentera laut ternama, Pete “Maverick” Mitchell mendapat seruan untuk melakukan sesuatu yang baru sebagai juruterbang ujian yang berani. Namun, Maverick harus berdepan masa silamnya apabila dia kembali ke TOP GUN untuk melatih sekumpulan pelajar elit dan bersemuka dengan Lt. Bradshaw, bekas anak lelaki kawannya, “Goose”.

#3. All Quiet On The Western Front

Apabila Paul yang berusia 17 tahun menyertai Barisan Barat dalam Perang Dunia I, keterujaan awalnya tidak bertahan lama apabila dihancurkan oleh realiti kehidupan yang suram di parit.

#4. RRR (Netflix) Naatu Naatu

Seorang pahlawan yang tidak gentar dalam misi berbahaya berhadapan dengan seorang polis yang kuat berkhidmat dengan tentera British dalam kisah epik di India sebelum merdeka.

#5. Black Panther Wakanda Forever (Disney+)

Ratu Ramonda, Shuri, M'Baku, Okoye dan Dora Milaje berjuang untuk melindungi negara mereka daripada campur tangan kuasa dunia selepas kematian Raja T'Challa. Ketika Wakanda berusaha untuk merangkul bab seterusnya, para wira mesti bersatu dengan bantuan Anjing Perang Nakia dan Everett Ross dan menempa laluan baharu untuk kerajaan Wakanda.

Anda terlepas menyaksikan momen Michelle dinobatkan sebagai pemenang di Oscar 2023? Jangan risau, kini anda boleh menonton semula di Astro Go!

Kalau tiada Astro Go, ikut cara mudah ini untuk memuat naik Astro Go di telefon pintar dan gajet anda sekarang.