,
Laman Utama

ATNM2: Busker Menangis Dinobat Juara, Kaut RM50,000 - "Saya Memang Dah Lama Nak ..."

Syafiqah Jalal
05/02/2023
15:26 MYT
Busker dan artis kebudayaan, Khairul Nizam akhirnya diumumkan sebagai juara All Together Now Malaysia musim kedua (ATNM2) di pentas akhir konsert itu malam tadi.
Khairul Nizam yang mesra dengan panggilan Kroll itu telah berjaya membawa pulang sebuah trofi dan wang tunai bernilai RM50,000.
“Terima kasih semua…dah lama saya nak masuk dalam bidang ini sebab saya memang suka menyanyi.
“Dulu saya cuba dan cuba tapi hari ini saya kira dah berjaya. Insya-Allah saya akan buat yang terbaik selepas ini,” ucapnya sambil mengalirkan air mata.
Hadiah trofi dan wang tunai disampaikan oleh ketua juri atau kapten ATNM2, Datuk Syafinaz Selamat sejurus selepas Kherol dimumkan juara.
Pada pusingan pertama Kherol mendapat 100 markah hasil daripada undian 50 juri yang berpuas hati dan bangun dengan persembahannya.
Namun Kroll dinobatkan juara selepas undian kali kedua oleh 50 juri kerana markahnya pada pusingian Sing-Off iaitu 94 markah, seri sama dengan Jasper.
Manakala Lazarul terpaksa akur apabila terpaksa pulang begitu sahaja apabila mendapat markah terendah di pusingan Sing-Off iaitu sebanyak 72 markah sahaja.
Pentas akhir ATNM2 menampilkan 16 peserta yang berjaya dari konsert lapan minggu sebelum ini untuk berentap untuk merebut gelaran juara.
ATNM2 mempersembahkan barisan juri yang popular dan terkenal dengan mengetengahkan 13 muka juri baharu termasuk Datuk Aznil Hj. Nawawi, Ajai, Rozita Che Wan, Shila Amzah, Nikki Palikat, Marsha Milan, Reshmonu, Vince Chong serta ramai lagi.
Datuk Syafinaz Selamat pula menggalas tugasan sebagai Kapten Juri yang baharu. Manakala pengacara bubbly dan bertenaga, Sherry Alhadad kembali untuk mengemudi ATNM2.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Tanah Jerlus Masjid India: Keluarga Vijaya Lakshmi Terima Sumbangan Ihsan RM30,000

gempak
06/09/2024
09:25 MYT
Keluarga G Vijaya Lakshmi, rakyat India yang hilang dalam insiden tanah jerlus di Masjid India, Kuala Lumpur dua minggu lalu menerima sumbangan ihsan RM30,000 daripada Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) sebelum berlepas ke tanah air mereka pada 1 September lalu.
gimme-the-mic

#GimmeTheMicMY: Syamel Amzah Dedah Punca Menangis Di TikTok Live – “Andai Kata Bukan Rezeki Saya…”

gempak
02/09/2024
13:55 MYT
Peserta Syamel Amzah mendedahkan punca dia menangis ketika sesi siaran langsung (Live) di TikTok baru-baru ini.
Terkini

Ibu Maid Hubungi Zaquan Adha, Merayu Bantu Anak Di KL - "Menangislah Air Mata Darah Sekali Pun, Saya Takkan..."

gempak
27/08/2024
08:25 MYT
Suami kepada pelakon Ayu Raudhah, bekas pemain bola sepak kebangsaan, Zaquan Adha mendedahkan ibu kepada salah seorang pembantu rumahnya yang melarikan diri minggu lalu ada menghubunginya baru-baru ini.
Sukan

Final Piala FA: Juara Milik JDT! Pertahan Kejuaraan Selepas Belasah Selangor 6-1

gempak
24/08/2024
15:50 MYT
Johor Darul Ta’zim muncul juara Piala FA selepas menundukkan Selangor FC 6-1 dalam perlawanan akhir yang berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil, pada Sabtu malam.
Hiburan

Penyanyi Bebe Rexha Menangis Teresak-Esak, Tidak Dibenarkan Menaiki Pesawat Akibat Bercakap Bahasa Albania

gempak
19/08/2024
14:55 MYT
Penyanyi yang popular dengan lagu I Got You, Bebe Rexha gagal menahan diri daripada menangis akibat berdepan diskriminasi ketika di lapangan terbang.