Pelakon Yana Samsudin mengakui bersyukur apabila berjaya mengharungi kesesakan untuk pulang berhari raya di kampung halamannya dan suami, Fadzil Zahari pada tahun ini.

Menerusi entri di Instagram (IG), Yana berkongsi kisah yang dilalui bersama suami untuk pulang berhari raya.

"Alhamdulillah, We Did It! Awal tahun kahwin 12 jam Kedah ke Selangor. Tahun ini 2 hari Kedah ke Selangor sebab singgah Taiping tidur sat. Hari ni sambung ke JOHOR! Hahaha
3 days!

"We called it the power of love Hari Raya! Demi silaturahim. Utara selatan! Redah. Ok sebenarnya cuma body je dah tak mengizinkan travel jauh.

"@aisyMateen dari elok duduk dalam car seat, lepas 7-8 jam dah merayu rayu nak keluar dari seat 'nak baring mommy... nak baring...' huhu kami lepaskan juga bagi baring luruskan pinggang.

"Pilot @fadzilzahari lagilah. Dia sorang je memandu, tak tukar tukar. Powerlah sayang! Muahx! Seronok juga rasanya, dapat juga quality time dengan suami. Bercerita hal-hal dulu, masa depan segala.

"Dengarnya juga ada yang berjaya drive 26 jam dari kedah ke JB! Salute! Tabik spring kat kalian! Alhamdulillah kalian selamat sampai. Ada lagi lama ke dari record ni? Muka jam 12.30pagi tadi dengan jerawat sebiji. Kihkih," tulisnya.

Alhamdulillah ... We Did It!!! . . Awal tahun kawen 12 jam Kedah ke Selangor! . . Tahun ini 2 hari Kedah ke Selangor ! Sebab singgah taiping tidur sat. Hari ni sambung ke JOHOR! Hahaha 3 days! ? . . We called it the power of love Hari Raya! Demi silaturahim... Utara selatan! Redah... Ok sebenarnya cuma body je dah tak mengizinkan travel jauh.. @aisyMateen dari elok duduk dalam car seat, lepas 7-8 jam dah merayu rayu nak keluar dari seat "nak baring mommy... nak baring... " huhu kami lepaskan juga bagi baring luruskan pinggang. Pilot @fadzilzahari Lagi lah.. dia sorang je memandu, tak tukar tukar. Power lah sayang! Muahx! Seronok juga rasanya, dapat juga Quality time dengan suami . Bercerita hal hal dulu, masa depan segala... . . Dengarnya juga ada yang berjaya drive 26 jam dari kedah ke JB! Salute!!! Tabik spring kat kalian!!! Alhamdulillah kalian selamat sampai. . . Ada lagi lama ke dari record ni? . . Muka jam 12.30pagi tadi... dengan jerawat sebiji.. kihkih ???

A post shared by Yana Samsudin (@yanasamsudin) on


Menerusi ruangan komen, ada juga berkongsi pengalaman mereka pulang berhari raya dan menempuh berjam-jam perjalan untuk pulang ke kampung halaman.

Yana dan Fadzil telah mendirikan rumah tangga pada Februari 2015 dan dikurniakan seorang cahaya mata, Aisy Mateen, 3 tahun.