Pelakon Azhan Rani tampil memberi penjelasan mengenai pelakon Fasha Sandha yang mengalami kecederaan bahagian mata kiri ketika melakonkan babak bersamanya.

Sudah melakukan sesi latihan terlebih dahulu, Azhan berkata dia melakukan aksi yang diarahkan dengan separuh tenaga dan menggunakan teknik yang sepatutnya.

“Tak banyak yang boleh aku nak katakan perkara dah terjadi. Tak ada siapa yang mahukan kemalangan macam ini terjadi.

“Seperti kata tuan punya diri dan pihak produksi masing-masing telah sedaya upaya mengelakkan sebarang kecederaan. Rehearsal sudah dilakukan.

“Aksi yang diarahkan dibuat separuh tenaga untuk kamera. Segalanya hanya teknik saja tapi kalau dah tertulis itulah suratan. siapa yang tak luluh dan patah hati mengadap keadaan ini.

“Apa-apa pun yang penting sekarang adalah doa dan rawatan terbaik untuk @fashasandha. Kami masing-masing dah lama nak kerja bersama,” katanya.

Dalam pada itu, Azhan turut memuji sikap Fasha yang tetap memberi komitmen terhadap kerja biarpun dalam keadaan sakit.

“Dia sangat komited dan aku tahu dia sayang gila dengan watak Ana dalam cerita nii. Dia jatuh terkena bucu katil, dia yang minta maaf sebab takut lambatkan shooting.

“Semalam masa di hospital dalam phone dia minta aku stay jangan balik KL dulu sebab kononnya nak sambung shooting hari ni.

“Mujur produksi @geehanmsdnbhd pun dah stopkan dulu scene dia sampai nanti betul2 sihat barulah kita fikir balik fasal kerja ni,” ujarnya.

BACA: Aidil Aziz KongsI Keadaan Terkini Fasha Sandha - “Masih Menunggu Keputusan Doktor Sama Ada…”

BACA: Insiden Tulang Mata Fasha Sandha Patah, Fizz Fairuz Beri Nasihat Kepada Rakan Pelakon - “Berlakon Tak Payah Nak Beriya Sangat…