Ahli kumpulan Indigo, Bad mengumumkan bahawa rumah tangganya bersama penyanyi Ashira sudah berakhir.

Menerusi laman sosial Instagram, Bad dan Ashira membuat keputusan itu di atas persetujuan bersama.

"Kami sudah capai persetujuan bersama, jadi kami dah sah berpisah tapi tetap berkawan. Kita memang nak berkawan sampai bila-bila," ujar Bad.

Dalam pada itu, jelas Ashira, dia tampil membuat pengumuman yang mengejutkan itu kerana tidak mahu ada pihak membuat spekulasi yang bukan-bukan.

"Kami tak nak keluar daripada mulut orang lain sebab banyak sangat cerita-cerita yang kat luar tu yang tak betul. Jadi harap benda ni jelaslah. Tak ada masalah antara kami, kalau ada masalah saya tak ada dalam kereta ni.

"Saya tak terima pertanyaan media yang ingin tahu apa punca perpisahan. Biarlah saya, dia dan Allah saja tahu," ujar Ashira.

Sementara itu, pasangan itu juga tidak mahu orang ramai bertanyakan punca perpisahan mereka dan ia juga bukan berpunca daripada orang ketiga.

"Saya sayang dia. Apa sebabnya kita tak boleh cerita.. Yang penting tak ada orang ketiga. Apa-apa yang berlaku dalam perkahwinan ni itu adalah satu aib. Mendedahkan aib walaupun sendiri yang mendedahkan adalah dosa.

"Biarlah saya, dia, keluarga dan yang di atas je yang tahu. Harap jelas, semoga tiada ada lagi pertanyaan mana Ashira, mana Bad, kenapa lama tak nampak. Minta semua jangan cerita benda tak betul fasal kami," ujarnya lagi.

Sekadar info, Bad, 46, dan Ashira Aziz, 36, melangsungkan pernikahan di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin, Putrajaya pada 11 Mac tahun lalu.

Ini adalah perkahwinan kedua masing-masing. Dalam perkahwinan pertama, Ashira dikurniakan seorang anak, Megat Shazril Haziq Hadi, 15, manakala Bad pula memiliki dua anak iaitu Rayyan, 12, dan Rania, 11.