,
Hiburan

Baggio Damasutra Seronok Buat Live Di TikTok, Nafi Terdesak Tiada ‘Job’ - "Saya Masih Aktif..”

Umirah Halim
08/09/2024
23:55 MYT
Sering bergiat aktif melakukan siaran langsung di TikTok, vokalis Damasutra, Baggio menafikan dirinya terdesak susulan didakwa tiada tawaran pekerjaan.

Seronok buat live TikTok

Menurut Baggio atau pemilik nama sebenar Bahagia Daharun, dia seronok meluangkan masa bersama penonton di siaran langsung sambil mengalunkan lagu-lagu Damasutra yang tidak dimainkan di stesen radio.
“Bagus platform ini, kawan-kawan selebriti saya sama usia pun ada yang buat live, jadi saya tidak terdesak kerana saya masih aktif dalam persembahan pentas di mana-mana.
BERITA TRENDING: “Pakcik Jangan Jerit..” - Pu Riz Terkejut, Sedih Di
​BERITA TRENDING: Nani Roslan Jadi Emosi Baca Komen Ibu Bapa
​BERITA TRENDING: Tular Video Da’i Syed Betulkan Tudung Isteri Sambil Tersenyum, Undang Pelbagai Reaksi Netizen - “Buatlah Pilihan Terbaik Selepas Ini, Nak Stay Atau…”
​BERITA TRENDING: Raysha Rizrose Tayang ‘Baby Bump’, Kini Hamil
“Saya seperti kanak-kanak baru belajar medium baru yang sangat berbeza berbanding kehidupan dulu. Keseronokan dirasa bukan sebab pendapatan diraih tapi apabila dapat berhubung dengan peminat saya secara terus.
“Ada yang rindu nak dengar saya nyanyi, saya nyanyi lagu live akustik, saya kongsi lagu yang tidak sempat radio mainkan waku dulu.
“Saya kongsi pengalaman bagaimana jadi penyanyi, permulaan saya dalam industri.
“Apabila mereka join siaran langsung dan saya beri respons hi, mereka jawab: wow. Itu pun dan buat mereka teruja. Inilah komunikasi dua hala yang saya mahukan.
“Ini adalah satu peluang perlu direbut selebriti yang lebih 30 tahun dalam industri,” katanya ketika ditemui pada majlis pelancaran Platform Digital GIG Pempengaruh Tempatan Influenstar Asia Dot Com baru-baru ini.

TikTok bantu Baggio jana pendapatan

Bagaimanapun, Baggio mengakui bahawa TikTok sememangnya menjadi salah satu platform yang membantu dirinya menjana pendapatan sampingan.
Malah, platform berkenaan juga membuka peluang kepada dirinya dengan tawaran kerja daripada beberapa pihak.
“Dari segi pendapatan okay sebab mereka (penonton) bagi gift (hadiah), alhamdulillah saya seronok kerana mereka hargai saya, sebab saya pun mahukan suasana baharu yang saya tak rasa waktu dulu.

“Saya bersyukur ada peluang aktif di TikTok. Apabila ramai lihat saya aktif di media sosial, tawaran pun datang sekali gus, mereka PM (mesej peribadi) minta buat persembahan seperti majlis untuk korporat atau hari keluarga.

“Dari segi jana pendapatan melalui TikTok, saya tidak lah dapat macam orang lain hingga berbelas ribu sekali harung.
“Alhamdulillah, kalau kumpul tiga hingga empat kali (live) boleh juga keluarkan kira-kira RM3,000. Lagipun saya bukan ke arah menjadi TikTokers, saya masih aktif menyanyi,” ujarnya lagi.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Wanita Guna Anak Buat Konten POV ‘Suami’ Di TikTok Undang Pelbagai Reaksi Netizen - “Kak, Tak Elok Buat Video Macam Itu…”

gempak
14/09/2024
00:55 MYT
Menerusi tinjauan Gempak, ada beberapa video yang dimuat naik oleh pemilik TikTok berkenaan menjadikan anaknya sebagai konten ‘Point of View ‘(POV) di mana dia cuba menggambarkan remaja lelaki itu sebagai suami.
Hiburan

“Saya Suka Sebab Itu Saya Buat, Kalau Tidak…” - Siti Nurhaliza Jawab Tuduhan Netizen Kata Tak Ada Job

gempak
11/09/2024
04:55 MYT
Dengan nada yang lembut, Siti Nurhaliza meminta supaya peminat tidak mengeluarkan kenyataan sebegitu.
Viral

Allahyarham Humaira Repost Hantaran Tentang Kematian 4 Hari Sebelum Maut Kemalangan

gempak
08/09/2024
04:25 MYT
Seakan-akan memberikan petanda awal, Allahyarham Humaira yang maut akibat kemalangan di Kilometer 363.8, Lebuh Raya Utara-Selatan arah selatan dekat Trolak, pada Sabtu ada mengulang siar video TikTok berkaitan kematian beberapa hari lalu.
Viral

Netizen Tampil ‘Back Up’ Abang Bas, Anggap Konten Dengan Pelajar Perempuan Hanya Gurauan - “Niat Dia Baik, Yang Fitnah Nanti Merangkaklah Cari…”

gempak
07/09/2024
12:25 MYT
Susulan kes viral ‘Abang Bas’, terdapat segelintir netizen yang meluahkan rasa simpati terhadap lelaki tersebut dan menganggap isu itu telah menutup periuk nasinya.
Hiburan

“Saya Buat Live TikTok Hari-Hari, Ramai Yang Maki Hamun” - Noraniza Idris

gempak
05/09/2024
07:55 MYT
Penyanyi Noraniza Idris mendedahkan jualan tiket konsert Qalam Noraniza Idris terjejas gara-gara kontroversi penarikan diri bekas pengarah persembahan dan penulis skrip konsert tersebut.