Nama penceramah bebas, Ustaz Ebit Lew tidak asing lagi di laman media sosial.

Meneruskan perjuangan untuk membantu golongan dalam kesusahan, Ebit sanggup meredah sungai dengan menaiki bot kecil di Kampung Bantal Ulu Tembeling, Jerantut, Pahang.

Menurut Ebit, senyuman yang terukir dari bibir individu yang dibantunya memberi makna dalam kehidupannya.

"Doakan yer. Terus ke Kampung Asli Kucing dekat dengan Kampung Bantal Pahang.

"Bidadari saya kata abang hati-hati yer. Allah pasti jaga abang. Hidup ini perjuangan. Naik bot kecil bawa bantuan dan hadiah-hadiah.

"Anak saya tanya kenapa ayah suka bagi hadiah dan buat semua ini? Bawa duit banyak-banyak. Ayah seronok kan buat kerja ini.

"Yer anakku. Inilah kerja ayah dari umur ayah 12 tahun. Senyuman dan kegembiraan orang miskin.

"Kegembiraan manusia dapat dekat dengan Allah. Tanpanya hidup ini tidak bermakna," luahnya di Instagram (IG).



Dalam pada itu, rata-rata pengikut yang prihatin dengan keselamatan mengingatkan Ebit untuk memakai jaket keselamatan memandangkan keadaan air sungai yang berada di paras tinggi.

"@anaidrontc_: Ustaz jaket keselamatan ustaz. Bahaya air sungai tengah naik tu nampaknya. Apapun, doa saya semoga Allah lindungi Ustaz dan team selalu.

"@rasro5e: Assalammualaikum Ustaz.. Guna jaket keselamatan. Keselamatan itu keutamaan.

"@kak.zila: Ustaz kenapa tak pakai jaket keselamatan? Saya doakan segala urusan ustaz dipermudahkan. Amin.

"@scandi.home.ideas: Ustaz. Pakai lah jaket keselamatan. Hati-hati," antara komen-komen yang ditinggalkan.

Doakan yer. Terus ke kg asli kucing dekat dengan kg Bantal Pahang. Bidadari saya kata abang hati-hati yer. Allah pasti jaga abang. Hidup ini perjuangan. Naik bot kecil bawa bantuan dan hadiah-hadiah. Anak saya tanya kenapa ayah suka bagi hadiah dan buat semua ini? Bawa duit banyak-banyak. Ayah seronok kan buat kerja ini. Yer anakku. Inilah kerja ayah dari umur ayah 12 tahun. Senyuman dan kegembiraan orang miskin. Kegembiraan manusia dapat dekat dengan Allah. Tanpanya hidup ini tidak bermakna. Terima kasih bidadariku memberi senyuman dan sentiasa kata semangat untuk berjuang. Wanita yang sangat kuat. Dialah pejuang sebenar-ebitlew

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on