Bagi penggemar filem tempatan, pastinya sekuel bagi filem Abang Long Fadil 3 menjadi salah satu naskhah yang paling ditunggu-tunggu tayangannya di pawagam.

Masakan tidak, selain menampilkan plot yang segar dan lain daripada lain, naskhah arahan Syafiq Yusof itu turut mengangkat nama-nama besar sebagai tonggak utama.

Sudah tentu, peminat watak Fadil lakonan Zizan Razak juga bakal menyaksikan transisi yang lebih berwibawa dan menarik menerusi edisi kali ini.

Selain daripada penonton, abang kepada Syafiq, Syamsul Yusof turut memberikan kata-kata semangat kepada adiknya.

A post shared by Syamsul Yusof (@syamsulyusoffilm)


Menerusi hantaran di Instagram, Syamsul menulis: “Penuhi potensi dan tujuan kamu, adik ku. Bangga dengan kamu,” tulis Syamsul.

Bakal ditayangkan pada 8 September depan, filem Abang Long Fadil 3 menyaksikan Fadil kembali dengan misi terbaharu yang lebih berprofil tinggi.

Fadil perlu menjatuhkan konspirasi jahat Chow Han, namun dalam pada yang sama Fadil diburu oleh King Cobra atas dendam dahulu.

Selain Zizan yang memegang tonggak utama, filem Abang Long Fadil turut menampilkan pelakon-pelakon hebat seperti Johan, Elizabeth Tan, Maya Karin, Datuk AC Mizal, Shuib, Kazar, Ozlyn Wati, Tania Hudson, Joey Daud, Jay Iswazir, Daniella Sha, Khir Rahman, dan Siraj.