Siri komedi popular Astro Tutor TV SMK kini kembali dengan 'spin-off' tersendiri yang disebut SMK: Study Squad: LIVE, bermula 22 Mac ini.

‘SMK Study Squad: LIVE adalah berdasarkan program SMK Study Squad sebelum ini yang menjangkau lebih daripada 2.6 juta penonton sejak dilancarkan pada Januari 2021.

Menariknya kali ini lebih istimewa kerana penonton akan berpeluang berinteraksi dengan para pelakon terkenal dari Skuad Pengajian SMK dan guru-guru termasuk Wafiy, Erissa, Fikry, Aniq, Cik B dan Zaki Yamani menerusi segmen Tanya Jawab secara langsung.

Penonton boleh mengemukakan soalan-soalan dengan cara menghantarkannya melalui laman sesawang UPPED (KLIK SINI).

Anggota SMK Study Squad kemudiannya akan memilih secara rawak soalan yang dikemukakan untuk dijawab oleh guru berpengalaman iaitu Cikgu Ilmi, Cikgu Suma, dan Sir Syahmi yang mempunyai pengalaman mengajar selama 32 tahun.

Mereka juga merupakan pakar yang boleh dipercayai dalam bidang subjek masing-masing.

Selain itu, petua dan trik peperiksaan yang penting juga akan dikongsi dengan pelajar semasa siaran langsung untuk membantu pembelajaran mereka.

Program ini akan merangkumi tiga mata pelajaran utama iaitu Matematik, Sains, dan Sejarah.

Manakala menerusi segmen pertempuran kuiz, pelajar berpeluang untuk mencabar diri mereka bersama pelajar lain yang melakukan kuiz serupa di laman web Upped.

Bukan itu sahaja mereka juga dapat berkongsi jumlah markah bersama! Seronoknya bila dapat berkongsi ilmu pengetahuan kan?

SMK Study Squad: LIVE akan berlangsung selama tiga hari bermula 22 hingga 24 Mac, jam 3 petang di Tutor TV (saluran 602).

SMK Study Squad: LIVE dapat ditonton menerusi televisyen, Astro Go dan juga On Demand.

Untuk maklumat lanjut, layari https://astro.com.my/HowTo

Untuk pengetahuan, Upped adalah portal pendidikan dalam talian percuma Astro yang menempatkan beratus-ratus video pendidikan dari pelbagai program berfokus sukatan pelajaran sekolah seperti TV Pendidikan, Misi Studi SPM, Pelan A + SPM dan program STEM pembelajaran yang menyeronokkan seperti Dekoded dan Stemsasi untuk membantu semua pelajar Malaysia menyemak semula dengan berkesan dan secara percuma