,
Hiburan

Banyak Baik Daripada Buruk, Betty Banafe Minta Jangan Cepat Jatuh Hukum Pada GISB - “Saya Bangga GISB Wujud Kerana…”

Umirah Halim
15/09/2024
08:55 MYT

Pelakon Betty Banafe meminta orang ramai agar tidak cepat menjatuhkan hukum secara pukal kepada Global Ikhwan Services and Business Holdings (GISB) berhubung kontroversi melanda syarikat berkenaan.

Jangan cepat buat andaian

Menerusi perkongsian di akaun TikTok, Betty berkata, kesalahan tersebut seharusnya disalahkan kepada individu dan bukannya keseluruhan organisasi tersebut.

@bettybanafee #gisb #ikhwangroup #ikhwan #globalalikhwan #fyp #fypviral ♬ original sound - bettybanafee

"Bagi saya GISB banyak baik daripada buruk, saya nak ingatkan pada semua setiap dugaan itu ada asbabnya. Fokus pada individu buat salah jangan hukum persatuan atau syarikat itu.

"Saya bangga GISB wujud kerana memberikan imej yang kuat dalam ekonomi yang dikuasai oleh pengamal beragama Islam.

"Jangan gopoh-gapah buat andaian kerana berburuk sangka tidak disukai Allah, semoga pihak berkuasa jalankan siasatan setulusnya tentang kes mereka," katanya.

Menerusi video yang sama, Betty turut sempat berkongsi kebaikan GISB yang dilihat olehnya.

BERITA TRENDING: Eksploitasi Kanak-Kanak, Agama: Modus Operandi GISB, Kanak-Kanak Dididik Cara Meliwat, Diliwat - KPN

BERITA TRENDING: Kongsi Gambar Dengan Fattah Amin, Netizen

BERITA TRENDING: Fail Cerai Terhadap Fattah Amin, Fazura Nampak Tenang...

BERITA TRENDING: Kongsi Gambar Dengan Fattah Amin, Netizen

"Pernah seketika dulu waktu saya dapat panggilan daripada seorang pengadu di Eropah, dia ditipu sehingga habis hartanya.

"Sehingga pengadu itu hidup susah di Bosnia dan tak mampu nak balik Malaysia.

“Bagi saya GISB banyak baik daripada buruk, saya nak ingatkan pada semua setiap dugaan itu ada asbabnya.

"Saya bukan ahli GISB tapi kerana rangkaian mereka besar di luar negara, dia bantu pengadu yang susah itu ketika saya hubungi mereka," jelasnya lagi.

Sebelum ini, pada Rabu lalu, media melaporkan 20 premis pusat jagaan dan rumah amal di Selangor dan Negeri Sembilan yang dikaitkan dengan GISB diserbu polis.

Dalam serbuan Op Global itu, polis menyelamatkan 402 kanak-kanak dan remaja berusia setahun hingga 17 tahun, selain menahan 171 individu yang mengendalikan premis terbabit untuk siasatan lanjut.

Menurut laporan polis, hasil siasatan mendapati antara kegiatan yang dilakukan di 20 premis berkenaan adalah mangsa diajar melakukan perbuatan meliwat yang turut melibatkan kanak-kanak.

Selain itu, Pengerusi Eksekutif merangkap Ketua Pegawai Eksekutifnya, Datuk Nasiruddin Mohd Ali GISB mengakui terdapat beberapa kes liwat berlaku membabitkan individu dalam organisasi berkenaan.

Namun, kejadian itu didakwa cuma satu atau dua kes sahaja.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Terpalit Dalam Kes Eksploitasi Agama & Kanak-Kanak, Ini Latar Belakang Syarikat GISB!

gempak
18/09/2024
13:25 MYT
Sejak beberapa hari lalu, kecoh tentang syarikat Global Ikhwan Services & Business Holdings (GISB) yang didakwa melakukan eksploitasi terhadap agama dan kanak-kanak.
Hiburan

“Setiap Orang Ada Pandangan Masing-Masing” - Hun Haqeem Gembira Kakak Dapat Tunai Impian Main Gitar Di Majlis Perkahwinan Sendiri

gempak
13/09/2024
14:55 MYT
Pelakon, Hun Haqeem meluahkan rasa gembira selepas kakaknya, Nureen Qistina berjaya menunaikan hasrat untuk bermain gitar di majlis perkahwinannya sendiri.
Berita

Eksploitasi Kanak-Kanak, Agama: Modus Operandi GISB, Kanak-Kanak Dididik Cara Meliwat, Diliwat - KPN

gempak
12/09/2024
00:55 MYT
Siasatan Polis Diraja Malaysia (PDRM) mendapati modus operandi yang dilakukan di 20 rumah amal kendalian Global Ikhwan Service and Business Holdings (GISBH) adalah mangsa diajar dan dididik cara meliwat dan seterusnya mangsa diliwat oleh penjaga dan dipaksa untuk meliwat kanak-kanak yang lain.
Hiburan

Andy Lau Jatuh Dalam Lubang Sewaktu Buat Persembahan

gempak
11/09/2024
08:50 MYT
Penghibur terkenal Hong Kong, Andy Lau menimbulkan kebimbangan dalam kalangan peminat selepas melihat penyanyi tersebut jatuh di atas pentas.
Sukan

Suasana Meriah Rai Kepulangan Wira Wirawati Paralimpik Paris 2024

gempak
11/09/2024
07:45 MYT
Suasana di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) Terminal 1 sekali lagi bergema dengan tepukan gemuruh peminat sukan tanah air ketika menyambut kepulangan barisan atlet para yang menggalas harapan negara di Sukan Paralimpik Paris 2024, malam tadi.