,
Berita

Bapa Bakar Anak Hidup-Hidup Kerana Keluar Rumah Tak Minta Izin

Gempak
16/09/2024
07:55 MYT
Gara-gara keluar rumah tanpa meminta izin, seorang lelaki tergamak membakar anaknya hidup-hidup hingga menyebabkan mangsa melecur teruk.
Perbuatan kejam itu dilakukan Iwan Hasan, 44, terhadap puterinya, MH, 13, ketika kejadian di kediaman keluarga itu di Kelurahan Kota Baru, Ternate Tengah, Maluku Utara di Indonesia pada Khamis lalu.
Menurut polis, Iwan berang setelah mangsa meninggalkan rumah bersama temannya menuju ke Sofifi, Kecamatan Obe Utara di Kota Tidore pada Selasa lalu.
"Bapa MH naik angin apabila mengetahui rakan anaknya sudah pulang sedangkan mangsa masih berada di Sofifi.
"Iwan bersama teman anaknya kemudian menuju ke Sofifi pada malam Rabu dan berjaya menemui MH yang dibawa pulang pada hari sama," jelas jurucakap pihak berkuasa.
Siasatan awal polis mendapati Iwan tidak berpuas hati dengan alasan yang diberikan anaknya lalu dia bertindak mengasari mangsa termasuk membotakkan kepala.
"Akibat terlalu ikutkan rasa amarah, pelaku akhirnya menyiramkan minyak tanah ke atas tubuh anaknya dan membakarnya dengan api lilin.
"Tindakan melulu suspek telah menyebabkan kecederaan serius pada kepala dan tubuh anaknya.
"Dia terpaksa menjalani rawatan intensif di unit rawatan rapi (ICU) selepas dikejarkan ke hospital berhampiran. Keadaannya masih belum stabil dan sedang dipantau," ujarnya lagi.
Iwan akhirnya ditahan pihak berkuasa dan beberapa saksi turut memberi keterangan berhubung insiden menggemparkan itu.
Beberapa bahan bukti seperti tali rafia, baju, minyak tanah dan gunting turut dirampas polis untuk siasatan lanjut.
Sumber: Sinar Harian
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Bunga Citra Lestari Minta Netizen Jangan Bandingkan Cara Nyanyian Mahalini, Acha Septriasa - “Semua Ada Karakter & Ciri Masing-Masing”

gempak
18/09/2024
13:55 MYT
Penyanyi Indonesia Bunga Citra Lestari tampil memberi pesanan buat rakan senegaranya iaitu Mahalini Raharja yang dikritik gara-gara merakamkan semula lagu hits Sampai Menutup Mata baru-baru ini.
Hiburan

Yayan Ruhian Tak Kejar Bayaran Tinggi, Akui Selesa Bekerja Di Malaysia Sebab Beto Kusyairy - "Persahabatan Lebih Besar Daripada Nilai Wang"

gempak
18/09/2024
09:55 MYT
Pelakon dan jaguh persilatan kelahiran Indonesia, Yayan Ruhian menjelaskan bahawa dirinya sanggup bekerja di Malaysia sekiranya disuruh bergandingan bersama Beto Kusyairy.
Berita

Pasang CCTV Atas Kepala Demi Keselamatan Anak Gadis

gempak
17/09/2024
18:50 MYT
Bapa yang terlalu sayangkan anaknya itu sanggup memasang sistem kamera litar tertutup (CCTV) di atas kepala anaknya untuk tujuan perlindungan.
Viral

Bapa Miss Switzerland Jumpa Kepala Anak Dalam Tong Sampah Di Bilik Dobi, Suami Dakwa Pertahankan Diri

gempak
17/09/2024
17:17 MYT
Kisah pembunuhan tragis bekas peserta Miss Switzerland, Kristina Joksimovic masih menjadi perhatian dunia.
Hiburan

Afdlin Shauki Tak Masuk Campur Karier Seni Anak - “Dia Mahu Naikkan Nama Sendiri Tanpa Bantuan Saya”

gempak
17/09/2024
13:55 MYT
Pengarah dan pelakon, Datuk Afdlin Shauki akui tidak banyak masuk campur dalam perihal karier seni anak nya, Mia Sara meskipun baru-baru ini Mia turut serta membintangi filem arahannya, Baik Punya Ah Long.