Penyampai radio Mix, Aishah Sinclair mendedahkan sepatutnya dia dan keluarga berada di Jakarta, Indonesia pada hujung minggu lalu sempena genap 40 hari pemergian pelakon Allahyarham Ashraf Sinclair.

Walaubagaimanapun, mereka terpaksa mengubah plan dan berkumpul di aplikasi Zoom termasuk ustaz yang mengetuai majlis tahlil.



"Post tahlil family shot. Ayah terlepas kerana sambungan taliannya mempunyai masalah.

"Kami semua sepatutnya berada di Jakarta hujung minggu ini, tetapi wabak Korona mempunyai rancangan lain.

"Oleh itu, kami memutuskan untuk bertemu di Zoom, dengan ustaz yang memimpin tahlil turut sama berada dalam talian dengan kami. Hubungan intim keluarga Bunga, beberapa kawan rapat dan kami," tulisnya di Instagram (IG).

Dalam pada itu, Aishah tidak melupakan untuk mengucapkan terima kasih kepada semua pihak yang sentiasa mengingati arwah dalam doa.

"Kami semua sedang berusaha lebih baik sekarang. Beberapa hari lebih sukar daripada yang lain, tetapi kami menghadapi dengan cara kecil kami sendiri.

"Saya tahu ramai orang membaca Yasin dari jauh juga, bukan hanya untuk hari ke-40 Ash yang telah berlalu, tetapi sebelum itu juga. Kerana itu kami bersyukur buat selama-lamanya," tulisnya lagi.

Post tahlil family shot. Missed Daddy because his connection kept on falling. . We were all supposed to be over in Jakarta this weekend, but the Corona Virus had other plans. . So we decided to all meet on Zoom, even the Ustaz leading the tahlil was online with us. . An intimate affair, Bunga's family, some close friends and us. . We are all doing better now. Some days are harder than others, but we are coping in our own little way. . I know a lot of people read the Yasin remotely too, not just for Ash's 40th day gone, but before that too. For that we are forever grateful.

A post shared by Aishah Sinclair (@aishahjennifer) on


Terdahulu, Ashraf meninggal dunia akibat serangan jantung kira-kira pukul 4.00 pagi (waktu tempatan) pada 18 Februari.

Allahyarham telah dikebumikan di kompleks pemakaman San Diego Hills, Karawang, Jawa Barat, Indonesia.

Allahyarham meninggalkan seorang balu, Bunga Citra Lestari (BCL) dan anak lelaki bernama Noah berusia 10 tahun.