Seorang pengguna Twitter, Siti Zulaikha, 26, meluahkan rasa bengang terhadap sebuah perancang perkahwinan tempatan yang tidak memberikan servis seperti yang dijanjikan.

Ketika dihubungi Gempak, Zulaikha menyatakan dia sudah menghubungi pihak terbabit untuk menyelesaikan dengan cara baik namun tidak mendapat respon.

"Sebenarnya dari lepas habis majlis lagi saya dah hubungi dia. Saya minta bayaran sebanyak RM130 untuk dua 'hand bouquet' saya. Dia bagi alasan nanti, terlupalah. Sampai saya pun dah menyampah.

"Macam tak nak layan pun ada juga. Sampailah ibu saya sendiri pergi ke butik baru kami dibayar. Itu pun dia hanya bayar untuk satu bunga, lagi satu dipulangkan. Memang dia tak nak bunga saya tu tapi tak cakap awal," katanya.Tambah Zulaikha, pihak perancang perkahwinan itu tidak mengikut apa yang telah dibincangkan malah menukar di saat akhir dengan alasan tidak munasabah.

"Dari hari pertama saya berurusan dengan mereka, tak ada pun melayan dengan baik. Melainkan pelanggan tu selebriti dan orang ternama baru dia bagi servis yang bagus.

"Saya nikah pada 28 Februari lalu dan majlis resepsi saya pada keesokkan harinya. Harga untuk dua pelamin tu RM3,900. Saya hanya ambil pelamin saja untuk majlis sebelah saya.

"Untuk pelamin akad nikah tu saya masih cakap baik dengan dia. Saya masih berpuas hati. Tapi kalau nak banding dengan gambar memang tak sama langsung.

"Pelamin tu sepatutnya dipasang awal, dua hari sebelum majlis. Tapi mereka ni dah lewat baru sampai dalam pukul 2 pagi. Tak fikir pun keselamatan tuan rumah nak kena berjaga dengan tak cukup rehat. Saya nak tukar ambil servis orang lain pun dah tak sempat.

"Saya marah sebab saya bayar harga asal pelamin yang mereka kongsikan di media sosial. Tiba-tiba nak tukar 'pattern', masa tu dia kata props ada majlis di Sabah.

"Lepas tu bagi alasan kena tukar sebab rumah saya kecil. Tak logik betul, rumah saya tak kecil. Mereka yang pandai putar cerita, lagilah buat saya bertambah marah.

"Pihak mereka ada hubungi saya tapi minta untuk padam apa yang saya dah tweet. Itu untuk reputasi perniagaan dia. Dia tak cakap pun nak berbaik atau minta maaf. Saya ni dah kena maki dengan team dia," katanya lagi.Dalam pada itu, Zulaikha menjelaskan tujuan dia berkongsi kepada umum supaya tidak ramai lagi yang terkena terutamanya untuk majlis perkahwinan.

"Niat saya kongsi saya tak nak perkara sama berlaku dekat orang lain. Saya sedih dengan apa yang terjadi. Bayangkan bayar mahal-mahal sekali dapat tak serupa bikin. Ni memori untuk sepanjang hidup.

"Bila dah viral macam ni rupanya bukan saya seorang saja yang terkena, ramai lagi. Sekarang ni banyak perancang perkahwinan suka tipu dan ambil kesempatan dengan pelanggan mereka.

"Saya harap sangat semua orang lebih berhati-hati sebelum membuat keputusan," katanya menutup perbualan.