Kisah Bunga Citra Lestari atau BCL menyambut ulang tahun ke-40nya baru-baru ini menjadi buah mulut kerana kehadiran seorang lelaki yang didakwa kekasihnya.

Dakwaan itu dikuatkan lagi dengan rakaman video yang secara tak sengaja merakam BCL berpegangan tangan dengan lelaki tersebut.

Hal itu terus memicu kepada spekulasi mantan isteri Allahyarham Ashraf Sinclair kini sudah membuka hatinya untuk kembali bercinta selepas ditinggalkan sang suami lebih dua tahun lalu.

Meskipun tidak ada pengesahan tentang dakwaan dirinya sudah kembali menjalin hubungan cinta, media tempatan terus menggali tentang siapa lelaki yang akrab dengan bintang terkenal tersebut.

Menerusi Liputan6.com, lelaki berkepala sedikit botak yang didakwa kekasih baharu BCL adalah Tiko Aryawardhana.

Menelusuri akaun LinkedIn Tiko Aryawardhana, dia merupakan lulusan Universitas Trisakti, Jakarta jurusan Ekonomi.

Dia juga bekerja sebagai ahli pemasaran sekaligus penjualan produk di bahagian wealth management, di salah satu bank ternama selama tiga tahun lebih.

Selain itu akun Facebook Tiko menjelaskan bahwa dirinya adalah seorang duda dengan tiga orang anak.

Ada warganet mendakwa Tiko juga memiliki bakat meyanyi.

Hal yang menguatkan lagi dakwaan BCL memang mempunyai hubungan istimewa dengan Tiko adalah lelaki itu kini dilihat kerap ada dalam acara keluarga penyanyi itu selain terdapat beberapa foto menyaksikan dirinya ikut dirakam sama BCL dan lainnya.