Memiliki tubuh badan yang tegap menjadi keinginan setiap lelaki. Sama seperti bekas model, Troy Casey, 55, yang punyai rutin unik untuk mengekalkan bentuk fizikalnya.

BACA: Akshay Kumar Minum Air Kencing Lembu Setiap Hari Untuk Tujuan ...

Kata Casey, dia mengamalkan meminum air kencingnya sendiri dan turut melumurkan pada kulitnya sejak 17 tahun lalu.

"Terapi urin merupakan amalan sejak berkurun dahulu, cuma ia jarang diperkatakan khalayak. Urin kita kaya dengan asid amino, sel stem dan antibodi.

"Saya minum air kencing saya sendiri setiap pagi. Saya namakannya 'hair of the dog'! Perasaannya luar biasa.

"Menyapu urin yang diperam juga merupakan awet muda dan itulah caranya saya mendapatkan perut yang kempis.

"Saya sudah berumur 55 tahun dan orang tidak menyangka usia saya sebegitu. Tidak dapat dinafikan ramai yang kata saya nampak tegap.

"Orang ramai seharusnya risau dengan apa yang mereka makan dan pengambilan ubat-ubatan di pasaran. Tapi kenapa perlu takut dengan air kencing sendiri?" katanya memetik laporan Daily Mail.

Casey yang pernah menjadi model untuk beberapa jenama popular antarabangsa antaranya Versace itu pernah menerbitkan sebuah buku berjudul Ripped at 50: A Journey to Self Love yang menceritakan rahsia kekal sihat.

"Ketika saya memulakan karier peragaan pada umur 20-an, hidup saya begitu sibuk berparti; di Milan, New York dan London tanpa memikirkan diri sendiri.

"Hasilnya wajah dan badan saya akan 'mengembang'. Jadi, ejen saya tidak akan menyarankan untuk saya menghadiri penggambaran bersama Vogue atau Armani pada hari berikutnya.

"Ia mula menjejaskan kehidupan saya dan saya mula membaca tentang nutrisi dan amalan ubatan herba, berpuasa dan pemakanan 'real food'," katanya yang memulakan terapi urin yang dikenali sebagai Shivambu dalam perubatan Ayurveda pada 2004.


Kali pertama Casey meminum air kencing sendiri ketika sedang memandu dari San Francisco ke Los Angeles.

"Perjalanan itu mengambil masa 5 jam tapi saya tidak berhenti dan kencing saja dalam cawan kemudian meminumnya. Ia tidaklah seteruk seperti minda kita fikirkan," tambahnya.

Sumber: Daily Mail