Penyanyi Kelly Clarkson kini berdepan tuntutan duit belanja diri dan dua anak dari bekas suaminya, Brandon Blackstock dengan nilai yang dilihat tak masuk akal.

Blackstock yang juga merupakan mantan pengurusnya itu dilaporkan meminta sebanyak RM1.8 juta sebulan sebagai persetujuan selepas mahkamah memberikan hak jagaan dua anak mereka, River Rose, 6, dan Remington Alexander, 4, kepada Clarkson.

Rose dan Alexander akan menetap di Los Angeles bersama Clarkson, bagaimanapun Blackstok tetap diberi hak melawat kedua anaknya itu.

"Blackstock membuat permintaan tak masuk akal untuk memiliki belanja bulanan buatnya dan dua anak mereka.

"Clarkson bersetuju untuk memberikan wang belanja anak, namun Blackstok meminta sebanyak RM1.2 juta untuk dirinya dan RM550,000 sebagai perbelanjaan bulanan dua anak mereka," kata satu sumber kepada People.

Jika Blackstock masih berkeras dengan permintaannya, dia akan memperoleh sebanyak RM21 juta setahun dari penyanyi berusia 38 tahun tersebut.

"Tak hanya itu, dia juga ada membuat beberapa tuntutan lain hanya untuk dirinya seorang akibat dari perceraian yang terjadi," tambah sumber itu lagi.

Clarkson dan Blackstock yang berkahwin pada tahun 2013 itu bercerai Jun lalu atas permintaan bintang American Idol tersebut.

Kredit Foto: Getty Images