,
Hiburan

Belum Ada Rezeki Nak Kahwin, Daiyan Trisha Cari Calon Suami Ada ‘Connection’ Dengan Allah - “Kalau Dia Serius, Jom Kahwin!”

Asyikin Mayudin
06/10/2024
09:55 MYT
Pernah menyasarkan untuk berkahwin pada usia 25 tahun, pelakon dan penyanyi Daiyan Trisha bagaimanapun berkata dia belum mempunyai rezeki untuk bergelar isteri buat masa kini.
Setahun tidak bercinta Daiyan atau nama sebenarnya Daiyan Trisha Mohd Nasaruddin memberitahu dia masih menunggu seseorang yang tepat untuk menjadi pasangan hidupnya.
“Sudah setahun saya tak menjalin hubungan cinta. Saya tidak ‘bitter’ dan tidak menentang cinta… saya suka sangat apa-apa sahaja tentang cinta dan perkahwinan.
“Cuma saya belum ada rezeki. Saya tunggu yang paling betul untuk saya… saya nak saja kahwin,” kata Daiyan kepada Gempak ketika ditemui di sidang media pelancaran album terbaharunya, Lovelorn di The Exchange TRX, Kuala Lumpur baru-baru ini.
Sudah memiliki aset sendiri seperti rumah dan kerjaya yang konsisten, Daiyan bagaimanapun berkata hanya mempunyai suami sahaja belum dikecapi dalam hidupnya.
Tidak pernah terburu-buru dalam membina ‘masjid’, selebriti berusia 31 tahun ini berkata dia tidak menetapkan kriteria yang khusus namun lelaki pilihan perlulah mempunyai ciri-ciri muslim yang baik.
“Cari suami, itu sahaja belum tercapai lagi. Saya rasa saya ini orangnya mementingkan kerjaya, saya rasa mungkin itu adalah sebab saya tak ada rezeki (dalam perhubungan).
“Saya tidak begitu memilih. Keluarga saya pun tidaklah memaksa.Saya tak ada ciri-ciri yang khusus. Tetapi yang paling penting dia ada ‘connection’ dengan Allah… perhubungannya dengan Allah,” katanya.
Dalam masa yang sama, penyanyi lagu Penat itu berkata, dia tidak menolak untuk berkahwin andai bertemu dengan pasangan yang sesuai.
“Saya tidak meletakkan had umur untuk berkahwin, tetapi untuk mendapatkan anak itu ada kerana ia melibatkan kesihatan dan biologi. Tapi untuk sekarang saya tidak fikir tentang anak pun.
“Sebelum ini saya meletakkan target untuk berkahwin pada usia 25 tahun, tapi sudah terlepas. Target terbaharu saya sekarang ini pada usia 33 tahun… kalau tidak 36 tahun pula.
“Kalau dia (calon suami) serius, saya pun terbuka… jom kahwin! Saya sudah sampai tahap begitu. Perkahwinan pun antara perkara yang disokong di dalam Islam,” katanya.
Dalam perkembangan lain, Daiyan telah melancarkan album keduanya iaitu Lovelorn dengan menyajikan sebanyak 11 buah lagu hasil karya peribadinya.
Selain album terbaru, sebuah showcase eksklusif bersempena pelancaran Lovelorn juga bakal disajikan pada 1 dan 2 November ini di Aurum Theatre, TRX Exchange.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Patutlah Pilih Ciri Calon Suami Yang Jujur & Tak Curang, Rupanya Sophia Albarakbah Pernah Ditipu Bekas Kekasih

gempak
04/07/2024
01:55 MYT
Pelakon, Sophia Albarakbah mendedahkan kriteria pemilihan calon suami idamannya.
kaharkaplahighcouncil

Kahar Kapla High Council

gempak
11/06/2024
12:58 MYT
Jom! Jom! Jangan tunggu last minute untuk korang join Peraduan Lesen High Council
Hiburan

Perkongsian ‘My Home Is Your Arm’ Ala Pre-Wedding Tarik Perhatian Netizen, Ini Respons Daiyan Trisha - “Saya Harap Orang Suka…”

gempak
31/05/2024
00:55 MYT
Perkongsian foto memperlihatkan pelakon dan penyanyi Daiyan Trisha bersama seorang lelaki dengan tulisan ‘My Home Is Your Arm’ yang dimuat naik di Instagram menarik perhatian netizen.
Hiburan

Netizen Dah Mula ‘Unblock’ Daiyan Trisha Lepas Berani Batal Kontrak Lebih Awal Dengan Jenama Pro-Israel

gempak
17/05/2024
07:55 MYT
Selepas menerima teguran daripada netizen, pelakon dan penyanyi Daiyan Trisha nekad membatalkan kontrak dengan beberapa jenama pro Israel lebih awal.
Hiburan

Dah Batal Kontrak Dengan Jenama Antarabangsa, Ada Pula Netizen Minta Daiyan Trisha Padam Gambar Tunjuk Produk Berkaitan Israel

gempak
17/05/2024
06:55 MYT
Kritikan demi kritikan yang diterima, pelakon dan penyanyi Daiyan Trisha baru-baru ini akhirnya mengambil keputusan menamatkan kontrak dengan beberapa jenama antarabangsa yang didakwa menyumbang kepada Israel. Faktor penamatan kontrak itu difahamkan kerana gerakan Blockout 2024 yang sedang berleluasa serta teguran orang ramai yang dilontarkan t
BorakSeeni