Pasangan pengantin muda Rizky Billar dan Lesti Kejora baru selamat menikah pada 19 Ogos lalu.

Belum pun seminggu hidup sebagai pasangan suami isteri, mereka mengaku sudah mempunyai nama pilihan untuk anak perempuan jika Lesti hamil nanti.

Menurut Rizky, dia dan penyanyi dangdut berusia 22 tahun tersebut sepakat memberi nama anak perempuan mereka kelak dengan nama Kejora.

"Insyaallah kalau kami diberikan puteri nanti suatu saat Insyallah akan kami berikan nama Kejora," kata Rizky Billar di acara Takdir Cinta Leslar seperti dilaporkan Kompas.

Alasan di sebalik pemilihan nama Kejora itu kerana ia disukai oleh isterinya, Lesti.

"Dede (Lesti) cerita ke saya, nama kejora ini nama yang dia sukai, jadi nama yang melekat dalam dirinya," kata Rizky.

Untuk rekod, Kejora adalah nama pentas yang dipakai penyanyi dengan nama sebenar Lestiani ini. Ia diambil bersempena hit pertama bekas peserta Dangdut Academy yang berjudul Kejora.

Sementara itu Lesti sendiri mengatakan bahawa Kejora adalah lagu ciptaan Nur Bayan yang diberikan padanya yang membawa makna besar dalam karier seninya.

"Lagu itu diciptakan oleh om Nur Bayan, om Nur Bayan terima kasih banyak kerana sudah memberikan lagu itu untuk Dede," kata Lesti.

Bagi dirinya dan Rizky, Kejora memiliki erti menyinari banyak orang, layaknya bintang kejora.

Pelakon berusia 26 tahun itu sempat mencoretkan kata kata indah buat wanita pujaan hatinya selepas mereka selamat disatukan.

"Kejoraku yang kini menjadi istriku, Sekian lama aku telah mendayuh… Lelah,gundah,gemuruh.

"Namun pada akhirnya inshaallah hatimulah yang jadi pelabuhan terakhir bagiku,dan tempat untuk-ku berteduh," tulisnya di akaun Instagram yang memiliki 11.3 juta pengikut.

Terdahulu, Lesti menerima mas kahwin yang cukup lumayan iaitu sekitar RM300,000 atau USD 72.300 mengambil simbolik tarikh pertemuan mereka.

Instagram: @rizkybillar