,
Gaya Hidup

Belum Seminggu Siap, Arca Penyu Di Melaka Jadi Meja Piknik & Tempat Duduk-Duduk

Amri Hassan
03/01/2021
23:49 MYT
Baru saja memasuki tahun baru 2021, mentaliti kelas ketiga masih dipraktikkan oleh segelintir rakyat kita.
Menerusi perkongsian akaun Facebook Negeri Sembilan Kini, arca penyu yang baru saja dirasmikan seminggu lalu telah menjadi tempat vandalisme.
Tarikan yang sepatutnya dijadikan tempat untuk bergambar kini malangnya dijadikan meja makan dan bangku untuk pengunjung yang berkelah di tepi pantai.
"Kasihanlah kat orang lain nak bergambar. Dah jadi port piknik dan tempat duduk, siap letak makanan lagi kat atas telur penyu tu.
"Belum seminggu arca penyu tu siap. Common sense mana wahai rakyat Malaysia? Rendah mentaliti sangat ni," tulis pengendali akaun berkenaan.
Ponyu Melako, Kesian la kat org lain nak bergambar. Dh jd port piknik and tempat duduk, siap letak mknn lg kat atas...Posted by Negeri Sembilan kini on Friday, January 1, 2021
Meninjau ruangan komen pula, ramai yang meluahkan rasa kesal terhadap tindakan tidak bertanggungjawab segelintir pengunjung di pantai tersebut.
Malah, ada yang mahukan pihak berkuasa tempatan memantau dan mengambil tindakan tegas terhadap individu yang gemar merosakkan harta benda awam seperti ini.
Sumber: FB Negeri Sembilan Kini
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Anak Orang Kaya Bayar RM7,520 Belajar Di Universiti Awam, Kerajaan Tanggung Kos RM80,623

gempak
05/10/2024
04:55 MYT
Lebih 80 peratus subsidi yuran pengajian yang ditanggung kerajaan bagi kursus peringkat ijazah sarjana muda dan diploma di universiti awam (UA) turut dinikmati anak golongan kaya.
Hiburan

John Legend Sifatkan Siti Nurhaliza & Yura Yunita Penyanyi Hebat, Teruja Ditemani Di Konsert

gempak
04/10/2024
15:00 MYT
Penyanyi antarabangsa, John Legend sedang mempersiapkan diri untuk konsert yang dijadual berlangsung di Sentul International Convention Centre, Bogor, Indonesia pada 6 Oktober ini.
Gaya Hidup

Pertama Di Malaysia! Pereka Fesyen FM Group Gabung Teknologi AI Dalam Pertunjukan Fesyen Kebaya - "Kami Akan Guna Konsep Sama Dalam ..."

gempak
04/10/2024
05:30 MYT
Meskipun fesyen moden semakin popular, busana tradisional Melayu tetap kekal istimewa dan semakin diminati oleh generasi muda.
Hiburan

13 Tahun Tanpa Album, Zee Avi Tampilkan Band Baharu! 'Oyasumi Na Sayang' Lagu Bersama Karyawan Jepun

gempak
04/10/2024
04:35 MYT
Walaupun sudah 13 tahun tanpa album baru, Zee Avi kini sedang mempersiapkan album ketiganya.
Hiburan

Filem Abang Adik Wakili Malaysia Ke Oscar

gempak
04/10/2024
00:06 MYT
Filem Abang Adik dipilih mewakili Malaysia bagi kategori Filem Cereka Antarabangsa, Anugerah Akademi Ke-97 pada Mac tahun depan.
BorakSeeni